شناسهٔ خبر: 68512164 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روند اجرای سد تنگ سرخ بویراحمد شتاب می‌گیرد

یاسوج - ایرنا - معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیشرفت ۳۷ درصدی سد تنگ سرخ گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده روند اجرایی این طرح شتاب بیشتری خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد علی محمد روستا اظهار داشت: با همکاری خوب مردم در تملک اراضی و قول پیمانکار روند اجرای طرح با شتاب بیشتری دنبال شود.

مطالبات معارضان سد تنگ سرخ پرداخت شود

وی بیان کرد: روند اجرایی طرح که از سال ۹۶ آغاز شده بودبا در سال‌های اخیر شتاب بیشتری گرفته است.

روستا با اشاره به حجم عبور سالانه دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب از رودخانه بشار تصریح کرد: احداث سد تنگ سرخ نقش مهمی در مدیریت هدرفت اب و استفاده بهینه از ان دارد.

وی اضافه کرد: تامین آب شرب یاسوج و روستاهای اطراف به میزان ۲۰ میلیون مترمکعب، تأمین آب صنعتی یاسوج به میزان حدود ۱۳ میلیون‌ مترمکعب، تامین آب کشاورزی به میزان ۳۳ میلیون‌مترمکعب و تامین‌آب زیست محیطی رودخانه به میزان ۳۵ میلیون مترمکعب از مزایای اصلی احداث این طرح است.

بیشتر بخوانید:

سد تنگ سرخ بویراحمد؛ یک قدم تا رونق و آبادانی

شتاب دولت برای بهره‌مندی مردم بویراحمد از سد تنگ‌سرخ

بهره برداری از سد تنگ سرخ در شهرستان بویراحمد رنگ واقعیت گرفت

سد تنگ سرخ پروژه ای مشترک بین استان کهگیلویه و بویراحمد و فارس است و میزان آبی که در سال از آن عبور می کند ۳۰۰ میلیون متر مکعب است که از این میزان ۲۴۰ میلیون متر مکعب آن از استان فارس سرچشمه می گیرد.

قرار است این سد با حجم ۱۲۵ میلیون متر مکعب احداث شود که می تواند ۱۵۷ میلیون متر مکعب در سال تنظیم آب داشته باشد.

از این ۱۵۷ میلیون متر مکعب ۵۶ متر مکعب آن برای آب شرب شیراز و ۱۰۱ میلیون متر مکعب آن سهم استان کهگیلویه و بویراحمد است.

از این ۱۰۱ میلیون متر مکعب ۲۰ میلیون متر مکعب آن برای آب شرب یاسوج در نظر گرفته شده که با تزریق این منبع آبی دیگر شاهد افت فشار و یا قطعی مکرر آب در این شهر توریستی و گردشگری نخواهیم بود.

۳۳ میلیون متر مکعب برای کشاورزی دشت های بویراحمد و دنا، ۱۳.۳ میلیون متر مکعب آن برای چهار شهرک صنعتی ( کارخانه سیمان مارگون، تیپ ۴۸ فتح، صنایع آینده، آب آینده میدان گازی مختار، ۳۵ میلیون متر مکعب آن برای بهبود محیط زیست است

نظر شما