شناسهٔ خبر: 68511346 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ثبت ۱۷۴۱ واقعه ازدواج در چهارمحال و بختیاری

مریم علیزاده

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری گفت: طی سه ماه نخست امسال یک هزار ۷۴۱ واقعه ازدواج شامل یک هزار و ۳۶۹ واقعه در مناطق شهری و ۳۷۲ واقعه در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.

صاحب‌خبر -

سید مهدی موسوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نرخ ثبت ازدواج در سه ماه سال‌جاری ۴/۰۶ در هر هزار نفر بود که نسبت به نرخ ۴.۱۹ سال گذشته ۰.۱۳ در هر هزار نفر  کاهش را نشان می دهد.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری گفت: طی سه ماه نخست امسال یک هزار ۷۴۱ واقعه ازدواج شامل یک هزار و ۳۶۹ واقعه شهری و ۳۷۲ واقعه روستایی به ثبت رسیده است.

نرخ افزایشی ازدواج در پنج شهرستان چهارمحال و بختیاری

موسوی اضافه کرد: تفاوت نرخ ازدواج در شهرستان‌های خانمیرزا، سامان بن فرخشهر و لردگان نسبت به مدت مشابه(سه ماهه) سال گذشته مثبت بوده است.

وی افزود: میانگین سن ازدواج در سه ماه نخست سال در چهارمحال و بختیاری برای زوج ۳۰.۸۶ سال و برای زوجه ۲۴.۹۴ سال به ثبت رسیده است.

موسوی گفت: پایین‌ترین میانگین سن زوج مربوط به شهرستان لردگان با سن ۲۹.۱۰ سال است و بالاترین میانگین سن زوج مربوط به شهرکرد ۳۲‌.۶۹ سال است.

وی بیان کرد: شهرستان کوهرنگ پایین‌ترین میانگین سن زوجه را با عدد ۲۰.۸۹ سال و شهرستان شهرکرد ۲۸.۱۳ بالاترین میانگین سن زوجه را به خود اختصاص داده‌اند.

کاهش نرخ طلاق در چهارمحال و بختیاری

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان در سه ماه اول امسال ۳۸۸ واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده که در مقایسه با سه ماهه سال گذشته که ۴۱۳ واقعه بوده تفاوت نرخ  به میزان ۰۷/ در هر هزار نفر مثبت بوده است.

 وی با بیان اینکه از مجموع ۳۸۸ طلاق ۳۴۸ مورد مربوط به مناطق شهری و ۴۰ مورد مناطق روستایی بوده است، افزود: میانگین سن طلاق برای زوج در چهارمحال و بختیاری ۳۹.۱۰  و برای زوجه ۳۳.۵۶ سال اعلام شده است.

موسوی بیان کرد: کمترین میانگین سن زوج در طلاق با عدد ۳۴.۲۷ سال به شهرستان کوهرنگ تعلق دارد، بالاترین میانگین سن طلاق در زوج با عدد ۴۱.۵۰ مربوط به شهرستان فارسان است.
 
وی با بیان اینکه کمترین میانگین سن زوجه در طلاق در سه ماهه امسال ۲۴ سال و مربوط به شهرستان فلارد است، گفت: بیشترین میانگین سن زوجه در طلاق در استان مربوط به شهرستان فارسان با عدد ۳۶.۵۴ سال است.

طرح تعویض شناسنامه 

موسوی اضافه کرد: طرح تعویض شناسنامه‌های نمونه جلد قرمز به شناسنامه‌های مکانیزه در استان شروع شده که فرایند تعویض شناسنامه، از طریق دفاتر پیش‌خوان انجام می‌شود، به طوری‌که شخص درخواست تعویض شناسنامه را می‌دهد، این درخواست به صورت الکترونیک به ثبت احوال رسیده و به منظور بهبود فرآیند و کاهش تردد مردم به ادارات، شناسنامه به صورت پست ارسال و تحویل صاحب سند می‌شود.

وی در خصوص آدرس محل سکونت شخص نیز بیان کرد: براساس ماده ۱۰ قانون مدیریت داده‌ها هر شخص موظف است ظرف ۲۰ روز از زمان تغییر محل سکونت خود نسبت به تغییر نشانی خود در سامانه پایگاه نشانی سازمان ثبت احوال به نشانی ncr.ir اقدام کند.

انتهای پیام

نظر شما