شناسهٔ خبر: 68510665 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

نمایندگان پارلمان فرانسه دست به کار شدند/ استیضاح مکرون رسما کلید خورد

منبع: ایرنا

اقتصادنیوز: ۸۱ نماینده پارلمان فرانسه با امضای درخواست استیضاح امانوئل مکرون خواستار عزل رئیس جمهور فرانسه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ماتلید پانو رهبر پارلمانی حزب چپ افراطی «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» با اشاره به امتناع مکرون از انتصاب لوسی کاستس در سمت نخست‌ وزیری فرانسه اعلام کرد: ۶ عضو پارلمان فرانسه از حزب سبزها و سه نماینده این پارلمان از احزاب دیگر، به ۷۲ نماینده پارلمان فرانسه از حزب فرانسه تسلیم‌ناپذیر پیوستند تا درخواست استیضاح مکرون با امضای ۸۱ نماینده به طور رسمی به دفتر پارلمان این کشور تقدیم شود.

خبر مرتبط
چهره نزدیک به رئیس جمهور فرانسه / «مکرون» در ماه های آتی کناره گیری می کند

اقتصادنیوز: چند چهره حزب افق ها که خواستند نامشان فاش نشود، در گفت‌وگو با پولیتیکو اعلام کردند که نخست‌وزیر سابق فرانسه به عنوان یک چهره راست میانه که روابط پیچیده ای با مکرون دارد، در حال آماده سازی نیروهای خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۵ است.

پانو با بیان اینکه آغاز روند این استیضاح پاسخ سیاسی مناسب به کودتای ضد دموکراتیکی است که مکرون در حال انجام آن است، افزود: این ابتکار عمل، آزمونی برای سنجش استقلالی است که پارلمان فرانسه باید در مواجهه با رئیس جمهوری که به طور فزاینده‌ای خود را در قامت یک مستبد می‌بیند، از خود نشان دهد.

به نوشته تارنمای خبری بی‌اف‌ام تی‌وی، با وجود اینکه روند استیضاح مکرون با امضای ۸۱ نماینده در پارلمان فرانسه آغاز شده است اما این امر روندی طولانی و دشوار است زیرا در نهایت به تائید دو سوم از ۵۷۷ نماینده پارلمان فرانسه نیاز دارد.

نظر شما