شناسهٔ خبر: 67575091 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

دست رد مکرون به سینه آتال/ با استعفای نخست وزیر فرانسه موافقت نشد

اقتصادنیوز: رئیس جمهور فرانسه با درخواست استعفای نخست وزیر این کشور مخالفت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه با درخواست استعفای گابریل آتال، نخست وزیر این کشور مخالفت کرد و از او خواست تا «به منظور اطمینان از ثبات کشور، فعلاً از این اقدام صرف نظر کند.»

خبر مرتبط
"جبهه مردمی جدید" فرانسه ائتلاف کرد / نخست وزیر استعفا می‌دهد؟

اقتصادنیوز: نخست وزیر فرانسه پس از پیروزی قطعی ائتلاف «جبهه مردمی جدید» در انتخابات این کشور، گفت که استعفا می‌کند.

کاخ الیزه با انتشار بیانیه‌ای نوشت که ماکرون از آتال خواسته است تا در سمت نخست وزیری به فعالیتش ادامه دهد و در ادامه نیز از تلاش‌های وی در کارزار انتخاباتی که رهبری آن را برعهده داشته است، قدردانی کرد.

آتال پس از پیروزی ائتلاف چپ‌گرای «جبهه مردمی جدید» در دور دوم انتخابات پارلمانی این کشور، گفت که استعفا خواهد کرد اما تا هر زمان که نیاز باشد، به وظایفش عمل می‌کند

براساس اعلام وزارت کشور فرانسه نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات پارلمانی این کشور نشان می‌دهد که ائتلاف جریان‌های چپ‌گرا به نام «جبهه مردمی جدید» جدید با کسب ۱۸۲ کرسی، در جایگاه نخست قرار گرفته است.

براساس داده‌های وزارت کشور فرانسه، ائتلاف احزاب میانه‌رو به رهبری ماکرون با کسب ۱۶۸ کرسی و ائتلاف احزاب راست‌گرا به نام «رالی/ اجتماع ملی» با کسب ۱۴۳ کرسی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

«حزب جمهوری‌خواه» نیز با کسب ۴۵ کرسی در جایگاه چهارم قرار دارد و بقیه احزاب نیز با کسب ۳۹ کرسی در جایگاه بعدی قرار دارند..

نظر شما