شناسهٔ خبر: 68510659 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اکرمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اکرمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

رانت‌خواری نباید امتیاز ویژه‌ای برای عده‌ای ایجاد کند/ در انتصابات شایستگی مبنا باشد نه نسبت فامیلی رانت‌خواری نباید امتیاز ویژه‌ای برای عده‌ای ایجاد کند/ در انتصابات شایستگی مبنا باشد نه نسبت فامیلی

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: صلاحیت یک فرد باید سبب شود تا در یک جایگاه حساس به کار گرفته شود و اهمیتی ندارد که آن فرد نسبت فامیلی با شخصیت‌های سیاسی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

سید رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به چگونگی تحقق عدالت توسط دولت اظهار کرد: معنای عدالت این است که هر کسی در جای خود قرار بگیرد و بین مردم تبعیض قائل نشویم و رانت‌خواری امتیاز ویژه‌ای برای عده‌ای ایجاد نکند. 

وی افزود: یکی از مصادیق پیوست عدالت به این معناست که بودجه تخصیص یافته برای وزارتخانه‌ها متناسب با بازدهی آن باشد و از آنجایی که در کشور ما بیشتر امور به صورت اداری انجام می‌شود بیشتر باید مراقب باشیم تا عدالت و حق مردم  زیر پا گذاشته نشود. 

اکرمی تاکید کرد: دولت باید کار خود را به مرور به قدری سبک کند که مردم به جز موارد لزوم گرفتار بروکراسی اداری نشوند و اصلا نیازی نباشد تا برای انجام کارهای خود روزها و بعضا ماه‌ها در گیر و دار کارهای اداری معطل شوند.

وی با بیان اینکه در انتصابات دولتی باید بحث شایستگی و تحصیلات مرتبط مبنای کار قرار بگیرد، گفت: معتقدم که صلاحیت یک فرد باید سبب شود تا در یک جایگاه حساس به کار گرفته شود و چندان اهمیتی ندارد که آن فرد نسبت فامیلی با شخصیت‌های سیاسی داشته باشد و یا خیر؛  چرا که  اگر حضرت علی(ع) هم بود در ابتدا امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را به کار می‌گرفت  و این مسائل نباید چندان محل حساسیت باشد.

نظر شما