شناسهٔ خبر: 68509309 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

واشنگتن: اسرائیل حق عملیات در کرانه باختری را دارد

سپیده حسینی

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد که رژیم صهیونیستی حق دارد نیروهای مقاومت را در کرانه باختری هدف قرار دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: با «اسرائیل»، مصر و قطر برای استمرار مذاکرات تعامل داریم چراکه برقراری آتش‌بس به نفع «اسرائیل» و منطقه است، از ابتدای جنگ شاهد بودیم که قطر روابط خود با حماس را برای رسیدن به توافقی درباره غزه به کار گرفت.

همچنین این وزارتخانه برقراری آتش‌بس در غزه را به نفع هر ۲ طرف فلسطینی و اسرائیلی دانست و تاکید کرد: این ضرورت اخلاقی و امنیتی برای «اسرائیل» وجود دارد که تعداد قربانیان غیرنظامی در غزه را کاهش دهد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه بیانیه خود با اشاره به موافقت رژیم صهیونیستی با پیشنهاد آمریکا اعلام کرد: ما در تلاش هستیم تا اختلافات را برطرف کنیم و این به انعطاف‌پذیری بیشتری از سوی «اسرائیل» و حماس نیاز دارد.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: تاکید می‌کنیم شهرک‌سازی‌ها با قوانین بین‌المللی سازگار نیست و این را به اسرائیلی‌ها توضیح دادیم.

واشنگتن در چارچوب سیاست‌های دوگانه خود مدعی شد: حق «اسرائیل» است که «شبه‌نظامیان» را در کرانه باختری هدف قرار دهد اما باید به قوانین بین‌المللی پایبند باشد، ما برای اسرائیلی‌ها توضیح دادیم که عملیات‌شان در کرانه باختری باید «شبه‌نظامیان» را هدف قرار دهد و مجازاتی جمعی نباشد.

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به وضوح نگرانی‌های خود درباره روند مذاکرات آزادسازی اسرای صهیونیست و برقراری آتش‌بس در غزه را ابراز کرد.

کاخ سفید در ادامه نیز با اشاره به اینکه مذاکرات میان بایدن و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همواره مستقیم بوده و دو طرف یکدیگر را به خوبی می‌شناسند، اعلام کرد: بایدن و نتانیاهو گرچه درباره مدیریت جنگ با یکدیگر اتفاق‌نظر ندارند اما هر دو درباره «دفاع از اسرائیل» با یکدیگر توافق نظر دارند.

همچنین کاخ سفید تاکید کرد که تمرکز دولت بایدن بر دستیابی به توافقی برای آتش‌بس در غزه است و نیاز مبرمی به این مساله وجود دارد، بر این باور هستیم که بهترین راه برای بازگرداندن «گروگان‌ها» به خانواده‌هایشان رسیدن به توافقی برای آتش‌بس در غزه است.

پیش از این «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که ارتش این رژیم باید در صورت لزوم برای دور کردن خطر از سربازانش، حملات هوایی را علیه تمامی مناطق انجام دهد و راه‌حل دیگری وجود ندارد و باید هر اقدامی که لازم است، با قدرت انجام شود.

ارتش رژیم صهیونیستی به تازگی عملیات گسترده‌ای را علیه مناطق واقع در شمال کرانه باختری از جمله جنین، طوباس  طولکرم آغاز کرده که طبق آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین تاکنون ۳۳ فلسطینی در تیراندازی‌های اشغالگران در این مناطق به شهادت رسیده و ۱۴۰ فلسطینی دیگر نیز زخمی شدند.

طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین در غزه در سیصد و سی و چهارمین روز از حملات این رژیم به نوار غزه نیز تعداد شهدا به ۴۰ هزار و ۸۶۱ تن و زخمی‌ها به ۹۴ هزار و ۳۹۸ تن رسید.

انتهای پیام

نظر شما