شناسهٔ خبر: 68508059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل:

آتش، ۳ هکتار مرتع در لاریجان آمل را خاکستر کرد

مهدی غلامی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل از مهار آتش سوزی گسترده در مراتع بخش کوهستانی لاریجان خبر داد و گفت: در پی این حادثه بیش از ۳ هکتار از عرصه‌های مرتعی ارتفاعات قله دماوند در آتش سوخت.

صاحب‌خبر -

علی اصغر اسماعیل زاده چهارشنبه شب ۱۴ شهریور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: بعدازظهر امروز بخشی از مراتع روستای «کرف» بخش لاریجان طعمه حریق شد.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از دریافت گزارش، مأمورین یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل و سرجنگلبانی لاریجان به منطقه عزیمت و در اقدامی به‌موقع حریق را مهار و اطفاء کردند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل اضافه کرد: در جریان اطفا حریق عرصه مرتعی، بخشدار لاریجان و نیروهای مردمی و همیاران طبیعت، عوامل منابع طبیعی نیز حضور داشتند.

اسماعیل زاده تصریح کرد: برآورد اولیه حاکی از آتش سوزی بیش از ۳ هکتار از عرصه مرتعی در محدوده روستای «کرف» در مسیر ارتفاعات قله دماوند بوده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه آتش‌ به طور کامل مهار و خاموش شده است، گفت: باتوجه به افزایش دمای هوا و احتمال حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی و از آنجایی علت بیشتر آتش‌سوزی‌های زمین‌های ملی و طبیعی، عامل انسانی است، انتظاراست هموطنان از آتش افروختن در عرصه‌های منابع طبیعی خودداری کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل درعین حال از شهروندان و طبیعت دوستان درخواست کرد، درصورت مشاهده آتش و دود در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، از طریق شماره‌های تماس ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی را مطلع نمایند.

انتهای پیام

نظر شما