شناسهٔ خبر: 68505725 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

قلعه‌نویی: سن برای من یک عدد است! - اکونیوز

اقتصاد ایران: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: یکی از اردوهای بسیار خوبی بوده که داخل آن هستیم و بچه‌ها با انگیزه بالایی تمرین می‌کنند

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل قرقیزستان در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ گفت: خیلی خوشحالم در شهر خوب اصفهان هستم. اینجا خاطرات بسیار خوبی داشتم و تشکری ویژه از میزبانی خوب‌شان می‌کنم.

وی ادامه داد: حریف تغییراتی در کادرفنی‌اش داشته و سرمربی جدیدشان شناخت کافی از فوتبال این کشور دارد. هم در لیگ و هم در تیم امیدشان مربیگری کرده است. قرقیزستان تیم بسیار سختکوشی است و لایه‌های دفاعی را به نحو احسن انجام می‌دهد. ما هم خدا را شکر شرایط اردوی بسیار خوبی داریم و فکر می‌کنم یکی از اردوهای بسیار خوبی بوده که داخل آن هستیم. بچه‌ها با انگیزه بالایی تمرین می‌کنند. همانطور که می‌دانید مرحله نهایی جام جهانی است و بچه‌ها با همه وجود و انگیزه تلاش می‌کنند و آماده مسابقه هستند.

قلعه‌نویی اظهار داشت: هر لیستی که انتخاب می‌شود طبیعتاً یکسری انتقادات دارد. اردوی قبل هم این کار را انجام دادیم یعنی آوردن بازیکنان جدیدی که بتوانند پشتوانه خوبی برای تیم ملی در سال‌های آینده باشند. اعتقاد دارم تغییرات باید با شیب ملایم باشد؛ هم نتیجه‌گرا باشد و هم اینکه جوانانی که می آیند آسیب نبینند. هم در باشگاه‌ها و هم خصوصاً در تیم ملی.

سرمربی تیم ملی یادآور شد: امیدواریم با انگیزه خوبی که در تیم دیدم بتوانیم نتیجه خوبی هم بگیریم. با آنالیز کامل این لیست را دادیم. خیلی از شما می‌دانید که کادرفنی و من ساعت‌ها وقت می‌گذاریم. اینطور نیست که 10 روز قبل از فیفادی دور هم جمع شویم؛ نه! همکاران من قبل از لیگ کارشان را شروع کردند. فرم درست کردیم و بازیکنان داخلی و خارجی هر بازی رصد می‌شوند. ما هم شاید اشتباهاتی داشته باشیم، ولی مهم این است که درهای تیم ملی به روی همه باز است.

قلعه‌نویی افزود: شاید در اردوی بعدی تیم ملی تغییراتی داشته باشیم. باز هم تأکید می‌کنم؛ برای من سن یک عدد است. هر کسی آماده باشد دعوت می‌شود. این تغییرات را از اردوی قبل داشتیم. می‌خواهیم به یکسری جوانان بها دهیم تا جایگزین‌های خوبی باشند. در کنار بازی خوب و نتیجه، جوانگرایی هم باید باشند. اگر نتیجه نگیریم کسانی که الان انتقاد می‌کنند چرا جوان‌ها را نگذاشتید می‌گویند چرا اینها را گذاشتید. ما کار خودمان را می‌کنیم.

وی تصریح کرد: همکاران خوبی داریم و چیزی که می‌دانیم را انجام می‌دهیم. ما هم معصوم نیستیم و اشتباهاتی داریم؛ باید انتقادات را بپذیریم. انتقاد باعث پیشرفت می‌شود. با خیلی از کسانی هم که مصاحبه می‌کنند در ارتباطیم. قرار نیست هر کسی از ما تعریف کرد از او مشاوره بگیریم. خیلی از کسانی که از ما انتقاد هم می‌کنند جزو مشاوران ما هستند. همه باید دست به دست هم بدهیم تا ان‌شاءالله با بازی‌ها و نتایج خوب مردم را خوشحال کنیم. جوانان و با تجربه‌های تیم ملی هم با انگیزه بالا تلاش می‌کنند تا بتوانیم تیم ملی قوی داشته باشیم و مردم را خوشحال کنیم.

قلعه‌نویی در خصوص تاکتیک تیم ملی تأکید کرد: سیستم فوتبال بازی نمی‌کند، آن بازیکن است که فوتبال بازی می‌کند. این نگرش کادرفنی است که چه مدلی بازی کند. آمار می‌گوید از روزی که مربیگری را شروع کردم نگرش من یک فوتبال تهاجمی بوده است. هر جا هم بودم چه تیم های پایین جدول و چه تیم‌های بالای جدول، آمار گلزنی بالایی داشتیم. این دوره هم آمار گلزنی بالایی داشتیم و خواهیم داشت. پس نگرش ما هجومی است. حالا باشگاه‌ها چطور بازی می‌کنند، مهم نگرش ماست که باید پیاده کنیم.

وی اضافه کرد: درباره سیستم هم باید بگویم با یک سیستم شناور هجومی بازی می‌کنیم. هر چند آسیب هم دیدیم و گل‌هایی خوردیم که علتش همین نگرش بوده است. بازی فردا هم همینطور است. با هر تیمی هم بازی کنیم همینطور است. بعضی مربیان نمی‌توانند نگرش‌شان را عوض کنند و من هم همینطور هستم. خیلی بازی‌ها باخت سنگین هم دادم ولی لایه دفاعی درست نکردم. هر جا بودم نگرشم این بوده است چون مردم فوتبال هجومی دوست دارند. در بازی ما و هنگ گنگ شش گل رد و بدل شده است. بازی با ازبکستان نیمه دوم می‌توانستیم بالای دو، سه گل بزنیم. هر چند بچه ها واقعاً خسته بودند ولی بازهم نیمه دوم بازی هجومی انجام دادیم. پس  نگرش من امیر قلعه‌نویی بازی هجومی است.

قلعه‌نویی گفت: در هر تیمی هم مسئولیتی داشته باشم همین است. به استقلال اهواز، گل‌گهر و مس کرمان نگاه کنید. در آن تیم‌ها هم آمار گلزنی ما بالا بود. الان هم بازیکنان به این درک رسیده‌اند که باید یک بازی هجومی تماشاگرپسند انجام دهند. تقریباً 50 متر جلوی ما شناور است. برای نمونه مهدی طارمی آزاد است که به همه نقاط زمین برود. مشخص است که ما چه می‌خواهیم. شما نگاه کنید دوره قبل مقدماتی جام جهانی اگر یک مساوی می‌آوردیم حذف می‌شدیم، اما در مرحله قبل دو بازی ما تشریفاتی شد. این نشان می‌دهد که پیشرفت‌های خوبی شده است و بازی هجومی انجام می‌شود. فکر می‌کنم تنها بازی که نتوانستیم به گل برسیم بازی با ازبکستان بود که آن هم علت‌های خاص خودش را دارد که توضیح داده شده است. مربی آنها هم اذعان داشت که شانس آوردند در نیمه دوم نتیجه را واگذار نکردند. من تا روزی که مسئولیت دارم می‌خواهم فوتبال هجومی بازی کنیم.

وی در واکنش به سوالی درباره انگیزه بازیکنان لژیونر برای حضور در تیم ملی و بازی های نه چندان دشوار گفت: شاید برخی‌ فکر می‌کردند تورنمت کافا ضعیف است اما در جام ملت‌های آسیا مشخص شد که چند تیم از همان تورنمنت به مرحله بالاتر آمدند. خودم به چند بازیکن پیشنهاد دادم که اگر می‌خواهید به شما استراحت بدهیم، ولی آنها خودشان خواستند بیایند. یعنی آنها دوست دارند و عاشق پیراهن، عاشق مملکت‌شان و عاشق مردم‌شان هستند و دوست دارند برای تیم ملی بازی کنند.

سرمربی تیم ملی گفت: از نظر انگیزشی یقیناً سرلوحه همه آنها بازیکنی مثل علی دایی است. با انگیزه به زمین می‌روند و با همه وجود کار می‌کنند. اگر اینطور نباشد من برخورد می‌کنم؛ شما من را می‌شناسید. اگر بازیکنی انگیزه نداشته باشد حتما برخورد می‌کنم ولی خود بازیکنان انگیزه بالایی دارند. نمونه آن هم تورنمنت کافا و بازی با هنگ‌کنگ بود که گفتم. دنبال آمار و ارقام هم نیستند و دنبال این هستند که دل مردم را شاد کنند. یقیناً علی دایی هم اینطور نبود و به دنبال این بود که دل مردم را خوشحال کند.

قلعه‌نویی ادامه داد: یک خاطره از علی دایی بگویم؛ در بازی با بحرین وقتی آن اتفاق و برخورد با دروازه‌بان بحرین افتاد من اولین نفر بالای سر او رفتم، اما دایی 70 دقیقه با آن شرایط بازی کرد. 70 دقیقه بازی کرد و وقتی وارد رختکن شد همان جا زمین خورد. علی دایی نشان داد که بازیکن بزرگی بوده و یقیناً بازیکنانی مثل طارمی هم الگویی مثل علی دایی دارد و با تمام وجود برای تیم ملی زحمت می‌کشد.

برچسب‌ها:

نظر شما