شناسهٔ خبر: 68504455 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد؛

لزوم رونق و ساماندهی ازدواج‌های دانشجویی

اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: تلاش کنید با کمک یکدیگر ازدواج‌های دانشجویی را رونق و ساماندهی بخشید، چرا که ازدواج جوان سبب حفظ دو سوم دین او خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در مراسم معارفه و تودیع رئیس دانشگاه کاشان که در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد، گفت: مایکل هارت دانشمند مسیحی معاصر آمریکایی با چهار دکتری حقوق و فیزیک، ریاضی و آسمان شناسی و رئیس علمی تطبیق علوم فضایی آمریکا در کتاب خود یکصد شخصیت تاثیرگذار و برجسته تاریخ دنیا معرفی کرده است.

به گفته وی این دانشمند آمریکایی در کتاب خود حضرت موسی(ع) را شانزدهمین شخصیت، حضرت مسیح(ع) را سومین شخصیت معرفی کند، اما پیامبر اکرم(ص) را به عنوان شخصیت نخست معرفی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: این دانشمند آمریکایی می‌گوید خواننده مسیحی نباید از من تعجب کند چرا که به نظر من تنها شخصیتی که از نظر شئون دینی و دنیایی بالاترین موفقیت‌ها را در طول تاریخ کسب کرده است پیامبر اکرم(ص) است.

وی گفت: جان دیون دانشمند اسلام شناس انگلیسی در کتاب عذر تقصیر به پیشگاه قرآن و پیامبر اکرم(ص) می‌گوید، کسی که ابتدا به سراغ قرآن می‌رود احساس می‌کند سنگین است و کمی رمیده می‌شود، اما اگر ادامه دهد و با اصل قرآن سروکار داشته باشد مجذوب جاذبه قرآن می‌شود، چرا که قرآن مانند انجیل نیست که تنها عقائد و عبادت را مطرح کند، بلکه قرآن مجموعه‌ای از قوانین اقتصاد، نظامی، قضایی و جزایی، اخلاقی و شالوده نظام سیاسی برای اداره جامعه را طراحی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به تعبیر رهبر معظم انقلاب از کاشان به عنوان «کاشان مکرم» اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از مصادیق کاشان مکرم حضور علی ابن باقر(ع) در کاشان است، افزود: امام باقر(ع) و امام صادق(ع) با اعزام سفیر خود علی ابن باقر(ع) به منطقه کاشان مردم کاشان را تکریم کردند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تقدیر از فعالیت‌های رئیس پیشین دانشگاه کاشان، از رئیس جدید دانشگاه کاشان خواست از تجربیات روسای سابق دانشگاه کاشان استفاده کند.

وی به لزوم توجه به این بند سیاست‌های کلی نظام مبنی بر تربیت دانشجوی دانشجوی نظریه پرداز از سوی رئیس جدید دانشگاه تأکید کرد و ابراز داشت: دانشجویان باید به دنبال رسیدن به افق‌های دور باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر ارتباط رئیس دانشگاه با نهاد نماینده رهبری در دانشگاه گفت: تلاش کنید با کمک یکدیگر ازدواج‌های دانشجویی را رونق و ساماندهی بخشید، چرا که ازدواج جوان سبب حفظ دو سوم دین او خواهد شد.

وی به لزوم حضور رئیس دانشگاه کاشان در ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر و شورای فرهنگ عمومی شهرستان تأکید کرد و اظهار داشت: رئیس دانشگاه کاشان و صاحب نظران دانشگاه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر را در کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین شورای فرهنگ عمومی را برای اعتلا و ارتقای فرهنگ عمومی کمک کنند.

در پایان این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسینی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان و محمد روشن مشاور وزیر علوم تحقیقات و فن آوری، اساتید و کارکنان دانشگاه کاشان برگزار شد، از زحمات عباس کتابی رئیس سابق دانشگاه کاشات تقدیر و تجلیل و بهزاد سلطانی به عنوان سرپرست دانشگاه کاشان معرفی شد. /۱۳۰۷/

نظر شما