شناسهٔ خبر: 68503547 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خبرداد؛

خاموشی کامل حریق علی آباد کتول در گلستان

مهر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: پس از گذشت ۷۲ ساعت حریق مراتع حاجی لنگ شهرستان علی‌آباد کتول در استان گلستان با استفاده از ظرفیت حدود ۳۰۰ نفر خاموش شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حمید سلامتی اظهار داشت: ظهر روز شنبه با دریافت اولین گزارش حریق در مرتع حاجی لنگ ارتفاعات روستای سیاه مرز کوه بخش کمالان شهرستان علی آباد کتول اولین اکیپ یگان حفاظت سازمان با عنایت به صعب‌العبور بودن پس از پنج ساعت به محل آتش‌سوزی دست یافت.

وی افزود: طی هماهنگی اداره کل مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر استان درخواست اعزام بالگرد برای جابجایی نیروهای بیشتر با موافقت صورت پذیرفت که در صبح روز دوم گسیل نیروهای آموزش دیده یگان حفاظت منابع طبیعی، بسیج، نجاتگران هلال احمر و مردم انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان ادامه داد: در مدت ۷۲ ساعت عملیات اطفا حریق بالگرد جمعیت هلال احمر گلستان با انجام سه سورتی پرواز هلی برد ۴۹ نفر و یک سورتی پرواز آبریزی در نقاط کانونی آتش‌سوزی به امر کنترل و خاموشی کامل شعله‌های آتش کمک بسزایی داشت.

سلامتی با اشاره به وزش بادهای گرم منطقه و دسترسی سخت زمینی به این مرتع بیان داشت: عصر روز سه‌شنبه با فروکش شدن شعله‌های حریق و کنترل بخش عظیمی از آن کاهش نیروهای حاضر در منطقه آغاز شد ولی برای پیشگیری از گسترش مجدد تعدادی از نیروهای عملیاتی حضور داشتند که آخرین اکیپ نیمه شب گذشته منطقه را ترک کرد.

وی گفت: برای مهار و پیشگیری از اتصال حریق مرتع به جنگل‌های هیرکانی بیش از ۳۰۰ نفر اعم از یگان‌های حفاظتی شهرستان‌های گرگان، علی‌آباد کتول و رامیان در کنار داوطلبین مردمی، بسیج و هلال احمر انجام خدمت کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در پایان سطح آسیب دیده این حریق را بیش از ۲۰ هکتار اعلام کرد و افزود: به دلیل پستی بلندی‌های زیاد عرصه مورد حریق و عدم وجود نقطه مرتفع‌تر از منطقه مذکور مساحت دقیق هنوز مشخص نشده و در حال نقشه برداری است.

نظر شما