شناسهٔ خبر: 68503256 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

اعلام جرم دادگستری آمریکا علیه رهبران حماس

در این شکایت از شش نفر از جمله یحیی سنوار، خالد مشعل و علی برکه نام برده شده است. سه متهم دیگر از جمله اسماعیل هنیه، مروان عیسی و محمد ضعیف طی ماه‌های اخیر به شهادت رسیدند.

صاحب‌خبر -
وزارت دادگستری ایالات متحده یحیی سنوار، رهبر جدید گروه حماس و دست کم پنج نفر دیگر از رهبران ارشد این گروه را به طراحی حمله هفتم اکتبر متهم کرده است، حمله‌ای که به کشته شدن ۱۲۰۰ نفر اسرائیلی از جمله ۴۰ آمریکایی منجر شد و جرقه جنگی تازه را در نوار غزه زد که تا کنون نزدیک به ۴۱ هزار فلسطینی را به کام مرگ کشانده است.
 
به گزارش یورو نیوز؛ در بیانیه وزارت دادگستری ایالات متحده ادعا شده که متهمان تحت حمایت مالی و تسلیحاتی ایران و حزب‌الله لبنان عملیات خود را به پیش برده‌اند. بر همین اساس، در این شکوائیه علیه ایران و حزب‌الله لبنان نیز به اتهام پشتیبانی از حمله هفتم اکتبر اعلام جرم شده است.
 
در این شکایت از شش نفر از جمله یحیی سنوار، خالد مشعل و علی برکه نام برده شده است. سه متهم دیگر از جمله اسماعیل هنیه، مروان عیسی و محمد ضعیف طی ماه‌های اخیر کشته شده‌اند.
 
وزارت دادگستری آمریکا رهبران حماس را به دهه‌ها رهبری، تامین مالی و تروریسم بر ضد شهروندان آمریکایی متهم کرده است.
 
این شکایت در فوریه گذشته ثبت شده بود تا ایالات متحده فرصت دادشته باشد، اسماعیل هنیه رهبر وقت حماس و دیگر متهمان را بازداشت کند، اما پس از ترور [و شهادت] آقای هنیه در تهران و سایر تحولات منطقه بحث بازداشت متهمان منتفی شد و در نهایت این شکوائیه روز سه‌شنبه به طور علنی منتشر شد.

نظر شما