شناسهٔ خبر: 68502590 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار کردستان:

سقز به عنوان شهر هزار صحنه و شهر تئاتر در کشور شناختە می‌شود

دلنیا گوهری‌نژاد

استاندار کردستان گفت: سقز، مهد تمدن و فرهنگ که به عنوان شهر هزار صحنه و شهر تئاتر زبانزد مردم هنردوست کشورمان است، جایگاهی فاخر در حوزه هنرهای نمایشی دارد.

صاحب‌خبر -

اسماعیل زارعی کوشا امروز (۱٤شهریور) در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت آغاز دومین دوره جشنواره منطقه‌ای تئاتر آیینی سنتی زیویه اظهار کرد: برگزاری دو رویداد تئاتر صحنه‌ای و خیابانی در این شهر فرهنگی در قالب دو رویداد بزرگ، نشان دهنده بسترهای مناسبی چون هنرمندان و مسئولانی دلسوز و علاقمند به کار نمایش و تماشاگران گرامی برای حمایت از آثار است.

وی عنوان کرد: این روند بی تردید برای استان و کشور مایه فخر و باعث ثبت سقز به عنوان شهر خلاق تئاتر خواهد شد که در کنار اجرای جشنواره ها نباید از سایر بسترسازی ها چون زیرساخت‌های هنر نمایش و تولید نمایشنامه غفلت کرد.

زارعی کوشا ادامە داد: با اعتماد به حصول این راهبرد، روند و چشم‌انداز، توفیق تمام تلاشگران و حاضران در صحنه‌های هنر نمایش از جمله هنرمندان، برگزار کنندگان و حامیان بخش خصوصی و دولتی این رویداد را ستوده، از درگاه خداوند منان، توفیق این مجموعه هم افزا برای توسعه فرهنگ و هنر و اعتلای جایگاه استان عزیز کردستان خواستارم.

انتهای پیام

نظر شما