شناسهٔ خبر: 68501800 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر صمت خواستار شد؛

تعیین تکلیف کارخانه لاستیک هامون در کمتر از ۳ سال آینده

زابل_ وزیر صنعت، معدن و تجارت، خواستار تعیین تکلیف کارخانه لاستیک هامون در کمتر از ۳ سال آینده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد اتابک پیش از ظهر چهارشنبه و در ادامه سفر به سیستان و بلوچستان، در جریان بازدید از کارخانه لاستیک آریا تایر هامون، ضمن تاکید بر تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر این کارخانه، افزود: این کارخانه باید تا کمتر از سه سال آینده تکمیل شود.

وی تاکید کرد: باید طی ۲ تا نهایتاً سه سال آینده، این پروژه را به اتمام رسانده و شاهد آغاز بهره برداری از آن باشیم.

وزیر صمت تاکید کرد: در این گونه کارخانه‌ها باید به تولید تایرهای دارای خواهان در بازار، بیش از سایر محصولات پرداخته شود.

وی با ابراز امیدواری به تکمیل این کارخانه، در پاسخ به درخواستی مبنی بر افزایش سرمایه این واحد تولیدی، بیان کرد: زمانی که شرکای این واحد را داخلی (از وزارت صمت) گذاشتید، خود شرکا افزایش سرمایه را تصویب کنند تا مشکل حل شود.

عملیات احداث کارخانه لاستیک آریا تایر هامون با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی از سال ۱۳۹۶ در شهرک صنعتی رامشار با سرمایه ثابت ۱۰ هزار و ۸۷ میلیارد ریال و در زمینی به وسعت ۵۰ هکتار با زیر بنای نُه و نیم هکتار آغاز شده و پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۵ افتتاح و به بهره برداری برسد، با آغاز بهره برداری از این طرح، زمینه اشتغال پایدار ۶۷۰ نفر، فراهم خواهد شد.

شایان ذکر است سید محمد اتابک، وزیر صمت به سیستان و بلوچستان، بازدید از طرح‌های صنعتی مهم، پروژه انتقال آب چابهار به زابل و همچنین بنگاه‌های اقتصادی و بازارچه‌های مرزی استان بازدید و برگزاری نشست با فعالین اقتصادی استان در زاهدان و فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران در چابهار را در دستور کار سفر خود دارد.

نظر شما