شناسهٔ خبر: 68501319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کردستان انجام شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان گفت: بیش از ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی از سال ۱۴۰۰ تاکنون در این استان انجام شده است.                  

صاحب‌خبر -

محمد مشیرپناهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در مجموع تاکنون ۲۲ مجوز سرمایه گذاری خارجی از سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران با حجم سرمایه گذاری مصوب ۷۴۰ میلیون دلار در استان صادر شده است.

وی اضافه کرد: از تعداد مذکور هشت مجوز سرمایه گذاری خارجی با حجم بیش از ۱۰۰ میلیون دلار طی سه سال اخیر در استان صادر شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان تعداد مجوزهای صادر شده بخش سرمایه گذاری خارجی در سال جاری را هم سه مورد خواند و بیان کرد: در راستای بهبود وضعیت سرمایه گذاری در استان اقدام به شناسایی لکه های مستعد سرمایه گذاری برای واگذاری به سرمایه گذاران خارجی دارای اهلیت کرده‌ایم.

مشیرپناهی ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده برای جذب سرمایه گذاران خارجی، معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری خارجی در نمایشگاه اکسپو تهران در اریبهشت سال ۱۴۰۳، ایجاد ارتباط موثر با نهادهایی مانند سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران و ارائه فرصت ها و ظرفیت های استان به این سازمان برای هدایت سرمایه گذاران خارجی به کردستان است.

وی اضافه کرد: از جمله طرح های فعال استان که دارای سرمایه گذاری خارجی است می توان به شرکت معدنی زرکوه، شرکت فراسازان توتون آپادانا، شرکت لبن دوش غرب و شرکت خوراک آبزیان پرورشی اشاره کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان یادآور شد: این اداره کل با همکاری یکی از شرکت های مشاور اقدام به تهیه ۴۰ فرصت سرمایه گذاری با مطالعات پیش امکان سنجی در سال ۱۳۹۹ کرده است.

مشیرپناهی اضافه کرد: تعداد ۱۷ فرصت سرمایه گذاری در اواخر سال ۱۳۹۹ به تایید سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایارن رسید و ۱۵ فرصت سرمایه گذاری هم از طریق عقد قرارداد با شرکت مشاور تخصصی به‌روز رسانی شده است.

نظر شما