شناسهٔ خبر: 68499614 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

احتمال کاهش کیفیت هوا در نوار شرقی کشور

روزبه رادمهر

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از احتمال کاهش کیفیت هوا در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل خبر داد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: چهارشنبه (۱۴ شهریور) در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر، رگبار پراکنده و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

او ادامه داد: همچنین امروز در ارتفاعات البرز مرکزی، پنجشنبه و جمعه (۱۵ و ۱۶ شهریور) در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و شنبه (۱۷ شهریور) در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، در بعضی ساعت‌ها وزش باد، شدید گاهی خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد.

او ادامه داد: جمعه و شنبه در برخی مناطق جنوب غرب شمال، شرق، شرق بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود. پنجشنبه و جمعه در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ خواهد داد. پنجشنبه دریای خزر و جمعه دریای خزر و شمال خلیج فارس مواج است.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۵ شهریور) صاف در بعدازظهر افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۳ و ۳۵ درجه سانتیگراد و پس فردا (۱۶ شهریور) صاف تا کمی ابری، در بعد از ظهر افزایش ابر با کمترین و بیشترین دمای ۲۲ و ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای ۵  و ۶ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۶ و ۴۷ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ ترین و گرم ‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما