شناسهٔ خبر: 68497663 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

نمایندگان انگلیس خواستار توقف کامل حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو شدند

نمایندگان مستقل پارلمان انگلیس خواستار توقف کامل ارسال محموله‌های تسلیحاتی لندن به رژیم صهیونیستی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، گروهی با نام «ائتلاف مستقل» در پارلمان انگلستان که توسط ۵ نماینده مستقل از جمله جرمی کوربین، رئیس سابق حزب کارگر به‌ منظور حمایت از مردم مظلوم در غزه تشکیل شده است، خواستار توقف کامل ارسال محموله‌ های تسلیحاتی لندن به رژیم صهیونیستی شد.

این گروه با انتشار بیانیه‌ ای درباره تصمیم دولت انگلستان برای تعلیق فروش برخی سلاح‌ ها به اشغالگران قدس اعلام کرد که ماه‌ ها بود از دولت خواسته می‌ شد فروش تسلیحات به تل آویو فورا و کاملا متوقف شود.

در این بیانیه آمده است: این شرم‌ آور است که لازم بود بیش از ۴۰ هزار فلسطینی کشته شود تا این اعتراف علنی شود. این بیانیه (اعتراف دولت انگلستان) باید گام اول توقف کامل ارسال محموله‌ های تسلیحاتی به اسرائیل باشد.

این نمایندگان مستقل در بیانیه خود تاکید کردند: تا زمانی که تحریم تسلیحاتی کامل (علیه رژیم صهیونیستی) اعمال شده، به اشغال سرزمین‌ های فلسطین و ساخت غیرقانونی شهرک‌ ها پایان داده و دولت فلسطین فورا و بدون قید و شرط به‌رسمیت شناخته شود، همچنان فراخوان خواهیم داد. این تنها راه منتهی به صلح عادلانه و پایدار است.

با گذشت ۱۱ ماه از نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه و افزایش اعتراضات مردمی در نقاط مختلف جهان، دولت انگلیس مدعی شد که یکی از دلایل تعلیق برخی از فروش‌های تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی «نگرانی‌های انسانی و بدرفتاری با زندانیان فلسطینی» بوده است.

دیروز دوشنبه، انگلیس اعلام کرد که مجوزهای تسلیحاتی به تل‌آویو را به دلیل «نگرانی از استفاده آن‌ها برای نقض‌های جدی حقوق بشر بین‌المللی به حالت تعلیق درمی‌آورد.»

دیوید لامی، وزیر امور خارجه انگلیس، در مقابل اعضای پارلمان اعلام کرد که لندن حدود ۳۰ مجوز از ۳۵۰ مجوز فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورده است.

نظر شما