شناسهٔ خبر: 68497452 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

نگرانی دموکرات‌ها از طرح‌های جمهوری‌خواهان برای تضعیف نتایج انتخابات

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: کانال تلگرامی امریکانا در مطلبی با عنوان نگرانی دموکرات‌ها از طرح‌های جمهوری‌خواهان برای تضعیف نتایج انتخابات نوشت:

انتخابات آتی نوامبر در آمریکا، موضوع نگرانی دموکرات‌هاست. آن‌ها معتقدند جمهوری‌خواهان در ایالت‌های کلیدی، دادخواست‌های قانونی متعددی را با هدف زیر سؤال بردن اعتماد به نتایج انتخابات در صورت شکست دونالد ترامپ، به راه انداخته‌اند.

در جورجیا، هیئت انتخابات تحت کنترل جمهوری‌خواهان، قدرت مقامات محلی برای بررسی نتایج را افزایش داده است. دموکرات‌ها می‌گویند این امر می‌تواند روند تأیید نتایج را به تأخیر بیندازد. همچنین در میشیگان، جمهوری‌خواهان علیه تعداد متصدیان رأی‌گیری جمهوری‌خواه در دیترویت دادخواست ارائه کرده‌اند. در کارولینای شمالی نیز ادعا می‌شود فهرست‌های رأی‌گیری ممکن است به غیر شهروندانِ آمریکایی، اجازه رأی‌دهی دهند. کمپین کامالا هریس معتقد است این اقدامات بخشی از استراتژی گسترده‌تری با هدف ایجاد تردید در مشروعیت انتخابات است. مشابه تلاش‌های قبلی ترامپ برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات ۲۰۲۰.

طبق این گزارش، اوضاع برای ترامپ بحرانی شده است. وی هم اکنون با اتهامات فدرال در ارتباط با تلاش‌هایش برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ روبرو است. وضعیت حقوقی وی پیچیده‌تر شده، زیرا ترامپ همچنان مدعی تقلب در انتخابات است که این ادعا‌ها اعتماد عمومی به فرایند انتخاباتی را تضعیف کرده است. بر اساس یک نظرسنجی اخیر، تنها ۲۲ درصد از جمهوری‌خواهان به دقت شمارش آرا در انتخابات ۲۰۲۴ اعتماد کامل دارند، در حالی که این رقم برای دموکرات‌ها ۷۱ درصد است. کمپین کامالا هریس تیم حقوقی قدرتمندی را به کار گرفته که شامل صد‌ها وکیل و مشاوران حقوقی همچون جیم مسینا و نورم آیزن می‌شود تا با تلاش‌های حقوقی جمهوری‌خواهان مقابله کند.

کارشناسان انتخاباتی هشدار می‌دهند که ادامه این اختلافات می‌تواند بی‌اعتمادی عمومی را تشدید کرده و احتمالاً به ناآرامی‌هایی همچون حوادث روز ۶ ژانویه در کنگره منجر شود.

نظر شما