شناسهٔ خبر: 68496261 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

باند سارقان غیر بومی منزل همدان در چنگال قانون - اکونیوز

اقتصاد ایران: همدان- رئیس پلیس آگاهی استان همدان از دستگیری باند سارقان غیر بومی منزل و کشف ۸ فقره سرقت منزل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی اسد بیگی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های منزل در سطح شهر همدان با این شیوه و شگرد که سارقان در یک گروه ۴ نفره با اطمینان از عدم حضور مالباختگان در منزل با تخریب توپی درب واحدهای آپارتمانی اقدام به سرقت طلاجات و وجه نقد و اشیا کم حجم می‌کردند. با توجه به حساسیت ایجاد شده، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی همدان قرار گرفت.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: کارآگاهان این پلیس با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی و نیز بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های درون و برون سازمانی موفق به شناسایی یکی از سارقان به هویت معلوم شدند.

وی افزود: کارآگاهان پلیس در اقدامی غافلگیرانه سارق شناسایی شده که ساکن استانی دیگر بود را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی همدان منتقل کردند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی به سرقت‌هایی که با همدستی ۳ نفر دیگر که دارای هویت معلوم و ساکن استان دیگر بودند و ۸ فقره سرقت منزل به ارزش تقریبی ۱۵ میلیارد ریال اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان در پایان با اشاره به ضعف در آموزش همگانی نسبت به موضوعات خود حفاظتی و بکارگیری ابزار به‌روز فیزیکی برای حفاظت از اموال باید مورد توجه عموم مردم قرار بگیرد، گفت: اغلب مردم نسبت به این موضوعات یا بی‌توجه بوده و یا اطلاعی ندارند؛ لذا در این خصوص نیاز به تعامل و هم اندیشی کارشناسان حوزه اطلاع رسانی با رسانه‌های ملی و در دسترس مردم در خصوص ارائه هشدارهای تأثیرگذار در برابر بزهکاران به عنوان یکی از از ضلع‌های اصلی پیشگیری از بروز جرم مورد توجه است.

برچسب‌ها:

نظر شما