شناسهٔ خبر: 68494986 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

استقبال از فیلمی درباره اوتانازی در جشنواره ونیز

صاحب‌خبر -
گروه فرهنگی: نمایش فیلم «اتاق کناری» ساخته پدرو آلمادوار در جشنواره فیلم ونیز با تشویق مخاطبان در سالن اصلی جشنواره همراه شد.به گزارش ایسنا، نخستین نمایش جهانی فیلم «اتاق کناری» ساخته پدرو آلمادوار سینماگر مطرح اسپانیایی با حضور بازیگران اصلی تیلدا سویینتون و جولیان مور در بخش مسابقه اصلی جشنواره ونیز انجام شد و با استقبال ویژه مخاطبان همراه شد.
 
فیلم تحسین‌برانگیز «اتاق کناری» اقتباسی از رمان نوشته سیگرید نونز با عنوان «چه چیزی تجربه می‌کنی» است و داستان نویسنده پرفروشی به ناماینگرید (مور) و مارتا (سوینتون) را دنبال می‌کند که پس از قطع ارتباط، دوستی خود را دوباره احیا می‌کنند و خود را در خاطرات گذشته غوطه ور می کنند. مارتا، که با سرطان دست و پنجه نرم می کند، می‌خواهد با وقار بمیرد و از اینگرید می خواهد که وقتی قرص اتانازی (مرگ خدخواسته) می خورد، او در اتاق کناری باشد.

 در نشست مطبوعاتی این فیلم، پدرو آلمادوار سینماگر مولف اسپانیایی که برای ساخت فیلم‌هایی مانند «زنی در آستانه فروپاشی عصبی» و «همه چیز درباره مادرم» شناخته می‌شود، عنوان کرد که این فیلم در واقع طرفار اوتانازی یا همان مرگ خودخواسته است.

آلمادوار در این باره گفت: «این چیزی است که ما در مورد شخصیت تیلدا در فیلم تحسین می‌کنیم، او تصمیم می‌گیرد که خلاص شدن از شر سرطان تنها بستگی به تصمیمی دارد که باید بگیرد، قبل از این که سرطان زودتر بر او پیروز شود و بنابراین او راهی برای رسیدن به هدفش با کمک دوستش پیدا می کند، اما آنها باید طوری رفتار کنند که گویی جنایتکار هستند. باید امکان اتانازی در سراسر جهان وجود داشته باشد».

فیلم «اتاق کناری» در ادامه و در اولین نمایش خود را در ایالات متحده به عنوان فیلم اصلی جشنواره فیلم نیویورک نمایش داده خواهد شد و از ۲۰ دسامبر از سوی کمپانی سونی در سینماهای آمریکا اکران عمومی خود را آغاز می‌کند.هشتاد و یکمین دوره ونیز، به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان از ۲۸ اوت تا ۷ سپتامبر (۷ تا ۱۷ شهریور) برگزار می‌شود.

نظر شما