شناسهٔ خبر: 68494647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ورود دادستان فارس به نواقص فنی جاده شیراز - خرم‌بید

دادستان مرکز استان فارس در حاشیه سفر به حوزه‌های قضایی شمال فارس دستور اصلاح نواقص جاده مواصلاتی شیراز به خرم‌بید در راستای پیگیری حقوق عامه را صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سیدمصطفی بحرینی پس از بازدید میدانی محور شیراز - خرم‌بید ضمن فراخواندن پیمانکار و مسئولان مرتبط و ناظر این طرح در شهرستان خرم بید با تعیین ضرب‌العجل بر اجرای با کیفیت و منطبق با استاندارد پروژه بهسازی جاده مواصلاتی شیراز به خرم‌بید در محدوده این شهرستان تأکید کرد و از دادستان حوزه قضایی خرم بید خواست تا ضمن نظارت مستقیم بر عملیات اجرایی در صورت رفع نشدن نواقص، پرونده قصور و ترک فعل مسئولان تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه دادستانی فارس با توجه به تکالیف تعیین شده در قانون، موضوعات مرتبط با حقوق عامه را با جدیت و حساسیت دنبال می‌کند، گفت: جاده مواصلاتی شیراز به خرم بید از جمله جاده‌های ترانزیتی پر رفت و آمد جنوب و بخشی از کریدور جنوب به شمال کشور است که در ماه‌های اخیر توسط پیمانکار در حال اصلاح و بهسازی بود، اما با بررسی کارشناسی و میدانی، کیفیت انجام پروژه بهسازی پایین‌تر از حد انتظار بود.

بحرینی با تأکید بر اینکه پیش از این نیز برخی مسئولان شهرستان خرم بید وجود نواقص کیفی در اجرای طرح بهسازی را مطرح کرده بودند که با عدم توجه پیمانکار پروژه روبه‌رو شده بود، گفت: این امر دستگاه قضایی را ناچار به ورود به موضوع کرد و سفر اخیر به حوزه قضایی شمال فارس زمینه‌ساز بازدید میدانی و ملاحظه مشکلات به‌ خصوص در روکش آسفالت این جاده شد.

دادستان مرکز استان فارس همچنین به عدم نظارت و کوتاهی در عمل به وظایف قانونی توسط برخی مسئولان اشاره کرد و افزود: دادستان‌ها در همه حوزه‌های قضایی مکلف به پیگیری موضوعات و مشکلاتی هستند که مرتبط با حقوق عموم مردم است.

وی با اشاره به آمار بالای سوانح جاده‌ای در استان فارس توجه مسئولان به رفع نقاط پر خطر را مورد تأکید قرار داد و افزود: علاوه بر کارگروه ویژه صیانت از حقوق عامه دادستانی مرکز استان، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری نیز در سال‌های اخیر پیگیری‌های مستمر و تأثیرگذاری در جهت رفع نقاط حادثه‌خیز و کاهش سوانح جاده‌ای داشته است. 

انتهای پیام/424/

نظر شما