شناسهٔ خبر: 68494251 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در سمنان: شهید امیرعبداللهیان اخلاق و سیاست را درهم‌آمیخت + فیلم

سمنان - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید دیپلماسی حسین امیرعبداللهیان گفت: این شهید اخلاق و سیاست را درهم آمیخت و امروز مکتب عبداللهیان باید سرمشق مسوولان قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی روز سه‌شنبه در نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه دامغان بیان کرد: شهید امیرعبداللهیان فرزند برومند استان سمنان در واقع مایه افتخار بودند.

وی با بیان اینکه شهید عبداللهیان معلم اخلاق بود، افزود: درهم آمیختن سیاست و اخلاق از کارهای بزرگ این شهید بود.

وی گفت: عده‌ای فکر می‌کنند بعد از ورود به سیاست اخلاق فراموش می‌شود اما در جلسات سال‌های قبل اجلاسیه مجاهدان در غربت شهید عبداللهیان با برخورد و منشی زیبا و متواضع خلاف این تصور را به همگان نمایش داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به خدمات و اقدامات شهید عبدالهیان اضافه کرد: ما سفرهای خارجی شهید امیر عبداللهیان را از رسانه‌ها می‌دیدم درحالی‌که بار اصلی زحمات به دوش خانواده شهدای خدمت قرار داشت که از آن‌ها قدردانی می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مکتب اخلاقی شهید امیر عبداللهیان باید سرمشق ما و مسئولان باشد، بیان کرد: هیچ غربتی بدون هجرت نمی‌شود افرادی که در راه خدا هجرت می‌کنند، در واقع مجاهد در غربت هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ابراز کرد: امروز مجاهد غریب عالم امام زمان (عج) است و همه باید در مسیر مجاهدان ثابت‌قدم، استوار و مقاوم باشیم تا در جبهه مقاومت پیروزی مردم فلسطین و غزه در مقابل رژیم منحوس و غاصب اسرائیل شاهد باشیم.

سفیران کشورهای عراق، یمن و دیگر کشورهای اسلامی م جبهه مقاومت، سردار رادان فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، آیت‌الله رمضانی گیلانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت و عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان،مسوولانی از استان سمنان و شهرستان دامغان و جمعی از خانواده‌های شهدا در این اجلاسیه حضور دارند.

به گزارش ایرنا، «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» با هدف شناسایی، معرفی و الگوسازی مجاهدان در غربت با تاسی از شخصیت رفیعِ بزرگ مجاهد در غربت و عالم آل محمد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) طی ۹ سال گذشته با حضور سفرای کشورهای اسلامی، مقام‌های لشکری و کشوری، خانواده شهدا و مجاهدان مقاومت و با همکاری و پشتیبانی آستان قدس رضوی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شده است.

افتتاحیه نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» در سوریه و نشست دیگری از این دوره اجلاسیه در کشور هندوستان برگزار شد و اکنون دامغان در استان سمنان میزبان نشست اصلی این رویداد بین‌المللی است و مهمانانی از ۲۶ کشور جهان در نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» در دامغان حضور دارند.

آیین اختتامیه نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» نیز در مشهد و در آستان حضرت ثامن‌الائمه(ع) برنامه‌ریزی شده است.

روستای عبدیا در شهرستان دامغان استان سمنان خاستگاه رویدادی به نام «مجاهدان در غربت» بود که سال‌ها بعد به «اجلاسیه مجاهدان در غربت» به صورت استانی، ملی و سپس بین‌المللی ارتقا یافت و مسوولان و نمایندگانی از کشورهای مسلمان و حامی مقاومت در آن حضور می‌یابند.

شهید حسین امیرعبداللهیان از اهالی شهرستان دامغان و وزیر امور خارجه دولت سیزدهم که به همراه آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در حادثه بالگرد به شهادت رسید، سال‌ها دبیر این اجلاسیه بود و امسال این اجلاسیه با هدف تکریم و پاسداشت این مجاهد فعال و با حضور خانواده شهید در حال برگزاری است.

آیین پایانی این اجلاسیه برای حضور عمومی شهروندان دامغانی نیز امشب با سخنرانی آیت الله رضا رمضانی گیلانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت و عضو مجلس خبرگان رهبری پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع این شهر خواهد بود.

نظر شما