شناسهٔ خبر: 68494121 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مرقدنما و سردیس شهید «امیرعبداللهیان» رونمایی شد

مرقدنما و سردیس شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه سابق کشورمان در اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت دامغان رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، آیین رونمایی از مرقدنما و سردیس دیپلمات شهید، حسین امیرعبداللهیان صبح امروز (سه‌شنبه) در حاشیه نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت دامغان برگزار شد.

حجت‌الاسلام «محمدحسن رستمیان» امام جمعه دامغان در این مراسم با بیان اینکه خدمات برجسته و تاثیرگذار شهید امیرعبداللهیان در بحث جبهه مقاومت فراموش نشدنی است، اظهار داشت: بعد از شهادت شهدای خدمت با توجه به اینکه شهید امیرعبداللهیان برآمده از این خطه شهیدپرور بودند، مطالبه‌ی عمومی از طرف مردم این بود که مراسم تشییع و تدفین ایشان در دامغان باشد، اما این اتفاق محقق نشد لذا برای گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید عبداللهیان تصمیم گرفته شد، مزار نمادین ایشان در کنار ۷۰۰ شهید شهرستان ایجاد شود. 

سپس، سردار منصور شوقانی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان یاد و خاطره سه‌هزار شهید این استان به خصوص شهید امیرعبداللهیان را گرامی‌داشت و عنوان کرد: امروز ایران اسلامی، استان سمنان و شهرستان دامغان میزبان اتفاق مهم اجلاسیه شهدای غرب می‌باشد که یک اتفاق مهم در جریان گرامی‌داشت شهدای مقاومت است.

وی تبعیت از ولی‌فقیه را کلیدواژه مورد تاکید تمام شهدا دانست و تاکید کرد: نهادینه کردن سه مولفه عزت، حکمت و مصلحت برای جمهوری اسلامی در عرصه دیپلماسی به تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مهم‌ترین دستاورد شهید امیرعبداللهیان بود که مایه افتخار شد و باید آن را استمرار بخشید. 

در پایان از مرقدنما و سردیس دیپلمات شهید، حسین امیرعبداللهیان با حضور خانواده شهید، آیت‌الله رضا رمضانی عضو مجلس خبرگان رهبری و دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر عراق، سردار منصور شوقانی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان رونمایی شد.

46

نظر شما