شناسهٔ خبر: 68493917 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معاون شهردار منطقه 22 خبر داد؛

برپایی نمایشگاه صنایع دستی در سراهای محلات غرب تهران

صاحب‌خبر -
برپایی نمایشگاه صنایع دستی در سراهای محلات غرب تهران
خبرگزاری آریا - معاون اجتماعی وفرهنگی شهرداری منطقه 22 از بر پایی نمایشگاه صنایع دستی در سراهای محلات 12 گانه این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه22؛ حامد خداوردی با بیان اینکه صنایع دستی نقشی بی بدیل در انتقال فرهنگ و تمدن ایران به نسل های آینده دارد، اظهار کرد: برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها موجب افزایش انگیزه شهروندان هنرمند شده و ارتقای روحیه نشاط در بازدیدکنندگان می‌شود.
وی تصریح کرد: گردشگری ارتباط مستقیمی با صنایع دستی دارد و مکمل همدیگر هستند چرا که هم درآمدزایی دارد و هم می تواند در رفع بیکاری و در توسعه پایدار نقش آفرینی کند.
خداوردی افزود: ایجاد نمایشگاه صنایع دستی یکی از راهکارهای توسعه پایدار صنعت گردشگری در سراهای محلات است.
او با اشاره به نحوه این طرح گفت: شهروندان با مشارکت خود در برگزاری نمایشگاه صنایع دستی سرای محلات از جمله قالیبافی، گلیم بافی، مشبک، قالیبافی سنتی، هنرهای سفال، سرامیک، صنایع چوبی و حصیربافی و صنایع دستی دیگر، می توانند صنعت بی بدیل و بی رقیب حاصل ذوق و هنر، ‏سلیقه، ابتکار و خلاقیت هنرمندان و صنعتگران عزیزی که صبورانه آداب، سنن و رسوم را در محصولات تولیدی شان متجلی است را به نسل ‏امروزی ما بیاموزند که از چه پشتوانه فنی، تکنیکی و هنری برخوردار بوده است تا توجه را بیش از پیش به پرورش استعداد ها وشکوفایی ‏خلاقیت ها در زمینه صنایع دستی و بومی معطوف نمایند.
معاون شهردار خاطر نشان کرد: از آن جا که صنایع دستی صنعتی چند بعدی و یا چند وجهی است لذا غیر از جنبه های ‏هنری و فرهنگی از نظر اقتصادی و اجتماعی نیز حائز اهمیت است.
انتهای پیام/

نظر شما