شناسهٔ خبر: 68493709 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سقوط جنگنده ارتش هند در نزدیکی مرز پاکستان

فارس

با اعلام مقامات هندی، هواپیمای میگ_۲۹ نیروی هوایی هند  شب دوشنبه در ایالت راجستان سقوط کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، نیروی هوایی هندوستان اعلام کرد یک فروند جنگنده میگ_۲۹ ارتش روز گذشته در منطقه بارمر ایالت راجستان واقع در نزدیکی مرز با پاکستان سقوط کرد.

رسانه‌های هندی مدعی شدند که این ششمین اتفاق مشابه در سال جدید میلادی است. نیروی هوایی هند نقض فنی جنگنده را دلیل این حادثه اعلام کرد.

جنگنده میگ_۲۹ دوشنبه حوالی ساعت ۱۰ شب سقوط کرده است. به گزارش رسانه‌ها این حادثه تلفاتی نداشته و خلبان جنگنده نیز با ایجکت به موقع جان سالم به در برد.

نیروی هوایی هند با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که جنگنده مذکور حین برگزاری «مأموریت تمرینی عادی شبانه» سقوط کرده است.

به گزارش هندوستان تایمز، پلیس شهر بارمر در رابطه با این حادثه گفت که سقوط هواپیما دور از مناطق پرجمعیت رخ داده و با آتش‌سوزی همراه بوده است. به گفته او دسترسی آتش‌نشانان به منطقه به دلیل شرایط جوی و صعب‌العبور بودن مسیر دشوار بوده است.

این حادثه در حالی رخ داد که تنش‌های مرزی زیادی میان هند و پاکستان وجود دارد. رسانه‌های پاکستانی این اتفاق را «دفع حملات شبانه هند توسط نیروی هوایی پاکستان» معرفی کردند که توسط هندوستان رد شده است.

نظر شما