شناسهٔ خبر: 68490477 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

چرا خوزستان در کنکور رتبه برتر ندارد؟

دلال آلبوشهبازی

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوزستان برنامه‌ای برای موفقیت در کنکور نداشته است، گفت: دانش‌آموزان خوزستان استعدادهای خوبی دارند و اگر هم در کنکور رتبه‌های خوبی به دست بیاورند ناشی از توان خودشان است و آموزش و پرورش کمک زیادی به آن‌ها نکرده است.

صاحب‌خبر -

محمد امیر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جای خالی خوزستان بین رتبه‌های برتر کنکور اظهار کرد: هر چند امکانات و فضای آموزش در به دست آوردن موفقیت موثر هستند اما یکی از دلایل اصلی موفق نبودن آموزش و پرورش خوزستان در کنکور سراسری، نداشتن برنامه‌ریزی دقیق و درست در بسیاری از موارد است.

وی افزود: اگر استان‌های دیگر در کنکور موفق هستند به دلیل این است که برای کنکور برنامه‌ریزی می‌کنند اما خوزستان برنامه درستی در این زمینه نداشته است و سال به سال عقب بوده‌ایم.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان‌های دیگر برای کنکور، کلاس‌های متفاوت و فوق‌العاده برنامه‌ریزی می‌شود و مدیران موظف هستند با دعوت از استادان کشوری برای دانش‌آموزان شرایطی فراهم کنند تا موفق‌تر عمل کنند این در حالی است که خوزستان هیچوقت برنامه‌ای برای کنکور نداشته است.

وی با اشاره به کسب چند رتبه برتر توسط خوزستانی‌ها در سال‌های گذشته بیان کرد: دانش‌آموزان خوزستان استعدادهای خوبی دارند و اگر هم در کنکور رتبه‌های خوبی به دست بیاورند ناشی از توان خودشان است و آموزش و پرورش کمک زیادی به آن‌ها نکرده است.

انتهای پیام

نظر شما