شناسهٔ خبر: 68490454 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در ۱۸ ماه گذشته انجام شد؛

افزایش سرانه فضای آموزشی استان کرمان/ جمع‌آوری بخاری‌های نفتی

سارا سلطانی

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: تقریبا در مجموع سال گذشته و شش ماهه اول امسال حدود ۰.۳ مترمربع فضای آموزشی استان افزایش یافته و وضعیت فضای آموزشی استان نسبت به گذشته بهتر شده است.

صاحب‌خبر -

رضا هدایتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت فضای آموزشی استان کرمان اظهار کرد: در شش ماهه ابتدای امسال ۶۶ مدرسه با ۳۶۹ کلاس درس و زیربنای حدود ۴۸ هزار مترمربع تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

طبق اعلام وی، استان کرمان به لحاظ تعداد مدرسه تحویلی در شش ماه اول سال جاری، رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در پاسخ به این سوال که چه میزان کمبود فضای آموزشی داریم؟ گفت: ثبت نام‌ها هنوز کامل نشده اما در سال گذشته سرانه آموزشی استان را به ازای هر دانش آموز تقریبا ۰.۲ مترمربع افزایش دادیم. امسال اگر برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم، وضعیت ما در این زمینه بهتر از سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

وی با بیان این مطلب که سرانه فضای آموزشی برخی از شهرستان‌های استان از متوسط کشور بالاتر است، ادامه داد: با توجه به اینکه حدود ۶۵۰ هزار دانش آموز در استان داریم، تقریبا در مجموع سال گذشته و شش ماهه اول امسال حدود ۰.۳ مترمربع فضای آموزشی استان افزایش یافته و وضعیت فضای آموزشی استان نسبت به گذشته بهتر شده است.

به گفته هدایتی، سرانه فضای آموزشی شهرستان کرمان در سال ۱۴۰۰ حدود ۴.۶۵ مترمربع به ازای هر دانش آموز بوده و در اوایل سال گذشته حدود ۴.۷ متر مربع و تا اول مهر امسال تقریبا به پنج مترمربع رسیده است. این درحالی است که متوسط سرانه فضای آموزشی کشور حدود ۵.۲۸ مترمربع است. بنابراین کرمان در بین شهرستان‌های استان تقریبا در اواسط جدول سرانه آموزشی قرار دارد.

جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از مدارس استان کرمان

وی در ادامه سخنانش از وضعیت وسایل سرمایشی و گرمایشی مدارس سخن به میان آورد و گفت: تقریبا بخاری نفتی از همه کلاس‌های درس استان جمع‌آوری شده و امسال به دنبال برچیدن بخاری‌های گازی از کلاس‌ها و نوسازی سیستم‌های فرسوده مدارس هستیم و در شش ماهه اول امسال سیستم گرمایش تقریبا ۴۷۰ کلاس درس استانداردسازی شده است.

طبق اعلام مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان، در شش ماهه امسال ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس جنوب استان به وسایل سرمایشی و گرمایشی هزینه شده است.

وی درباره سازه مدارس نیز به ایسنا گفت: بیش از سه سال است که مدارس خشت و گلی در استان برچیده شده و مدارس کانکسی مستقل که بیش از ۱۰ دانش آموز دارند، داریم که سعی می‌کنیم تا اول مهرماه بیش از ۹۰ درصد مدارس کانکسی مستقل جمع آوری شوند. اما در برخی مدارس به دلیل کمبود کلاس، کانکس گذاشته‌اند.

به اعتقاد هدایتی، کپر جزئی از فرهنگ مردم جنوب استان است و مدارس کپری در دو یا سه فاز ساخته شده و تصمیمی درباره برچیدن مدارس کپری نداریم.

به گفته وی، شش ماه اول امسال در بحث آسفالت مدارس اقدامات خوبی صورت گرفته و از سهمیه قیر رایگان آموزش و پرورش تقریبا ۱۴۰ هزار مترمربع آسفالت و همچنین حدود پنج کیلومتر حصارکشی مدارس انجام شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از طرح شهید عجمیان در بحث شاداب‌سازی محیط مدارس و بهسازی کلاس‌ها سخن گفت و افزود: این طرح تقریبا ۸۰۰ مدرسه در استان را تحت پوشش قرار داده و اجرای این طرح توسط گروه‌های مردمی و بسیج مدارس انجام می‌شود و ما تجهیزات در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

انتهای پیام

نظر شما