شناسهٔ خبر: 68489437 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایمنا مطرح شد

پیشنهاد نماینده مجلس: استاندار فعلی اصفهان تا اسفند ابقا شود

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر من اگر دولت فراست به خرج دهد و استاندار فعلی اصفهان را تا اسفند نگه دارد تا طرح‌های انتقال آب به نتیجه برسد بهتر است اما در هر حال اختیار با وزیر کشور است و استاندار در هیئت دولت هم باید رأی اعتماد بگیرد.

صاحب‌خبر -

احمد بخشایش اردستانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص انتخاب استاندار اصفهان اظهار کرد: به اعتقاد من استاندار باید نماد رویکرد آقای پزشکیان باشد زیرا آقای پزشکیان انتخاب شده است و کسی باید بیاید که رفتار و منش او شبیه به رئیس جمهور باشد، با نهج‌البلاغه آشنا باشد و با نمایندگان طبق قولی که وزیر کشور دادند مشورت کند، گاهی وقتی استانداران سمت می‌گیرند فکر می‌کنند وقتی نمایندگان مشورتی در مورد شهرشان می‌دهند، مداخله است در حالی که این غلط است.

وی افزود: استاندار باید جوان باشد زیرا کسی که کِبَر سن داشته باشد به عنوان استاندار کار سختی در پیش دارد، همچنین استاندار باید با نقاط مختلف استان آشنا باشد و دائم سرکشی بکند، مواردی که مقام معظم رهبری در مورد دولت فرمودند را اجرا کند و تسهیلگر باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من اگر استاندار اصفهان با نمایندگان متحد و هماهنگ باشد، بهتر نتیجه می‌گیرد؛ در غیر این صورت کار جلو نمی‌رود.

بخشایش اردستانی تصریح کرد: قطعاً نمایندگان مجلس هم نمی‌خواهند که استان پیشرفت نکند، بنابراین نظر من این است که مطابق رویکرد آقای پزشکیان، استاندار باید میانه رو، جوان، باتقوا، اهل مشورت با نمایندگان و مشاوران باشد و جناحی برخورد نکند، زیرا افراد جناحی معمولاً جناح سیاسی‌شان را بر توانایی افراد ترجیح می‌دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت آقای پزشکیان برای اینکه طرح و برنامه خود را در مجلس جلو ببرد، باید ۱۵۰ نماینده همراه داشته باشد، زیرا دولت نمی‌تواند کاری را بدون هماهنگی مجلس پیش ببرد، برای انتخاب استاندار ستادهای انتخاباتی گزینه‌های خود را معرفی می‌کنند و نمایندگان هم گزینه‌های خود را معرفی می‌کنند و وزارت کشور باید از میان این دو گروه فردی را انتخاب کند که جمع بین دو گروه باشد.

بخشایش اردستانی اظهار کرد: درست است که نمایندگان به همه وزرای پیشنهادی رأی اعتماد دادند اما اگر بعداً ببینند در شهرشان استاندار نسبت به مسائل بی تفاوت است، در برابر دولت موضع می‌گیرند.

وی با بیان اینکه اصفهان، استانداری توانمند و هماهنگ با نمایندگان و ستاد پزشکیان نیاز دارد که بتواند با همه طرف‌ها کار کند تا استان را بالا ببرد، گفت: الان استان اصفهان معضلات زیادی دارد و همه می‌گویند استان اصفهان برخوردار است، در حالی که بیشترین مالیات را بعد از تهران، اصفهان می‌پردازد و کمترین بازخورد را می‌گیرد، این مشکل باید حل شود، همچنین اصفهان با کمبود آب روبروست و نیاز است که پروژه انتقال آب دریا تکمیل شود، به نظر من اگر دولت فراست به خرج دهد و استاندار فعلی اصفهان را تا اسفند نگه دارد تا طرح‌های انتقال آب به نتیجه برسد بهتر است اما در هر حال اختیار با وزیر کشور است و استاندار در هیئت دولت هم باید رأی اعتماد بگیرد.

نظر شما