شناسهٔ خبر: 68489336 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برداشت خرما در سیستان و بلوچستان از مرز ۵۰ هزار تن فراتر رفت برداشت خرما در سیستان و بلوچستان از مرز ۵۰ هزار تن فراتر رفت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۵۰ هزار و ۵۰۰ تن انواع خرما در این استان برداشت و روانه بازار مصرف شد.

صاحب‌خبر -

اردشیر شهرکی اظهار کرد: از ۷۰ هزار هکتار نخلستان در سیستان و بلوچستان ۵۶ هزار هکتار بارور بوده و خرمای مضافتی با ۳۱ هزار هکتار و خرمای ربی با سطح زیرکشت ۲۵ هزار هکتار، بیشترین نخلستان‌های سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه خرمای تولید شده سیستان و بلوچستان علاوه بر استان‌های دیگر به کشور‌های حوزه خلیج فارس، اروپایی و روسیه صادر می‌شود، ادامه داد: ۶۱ درصد سطح محصولات باغی استان به کشت نخیلات اختصاص دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه کشت خرما در این منطقه زمینه اشتغال بیش از ۵۰ هزار نفر را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن انواع خرما در سیستان و بلوچستان برداشت می‌شود.

وی بیان کرد: در سالجاری بارندگی‌های مونسون و توفان در مناطق جنوبی موجب ترشیدگی و ریزش خرمای نخلستان‌های سیستان و بلوچستان شده و قطعا میزان برداشت خرما کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

نظر شما