شناسهٔ خبر: 68488282 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نورنیوز | لینک خبر

سوارز کفش هایش را آویخت و خداحافظی کرد

لوئیس سوارز اعلام کرد که از تیم ملی اروگوئه بازنشسته می‌شود و به دوران پرافتخار خود در این تیم پایان داده و خداحافظی می کند.

صاحب‌خبر -

نورنیوز-گروه ورزشی: ایگاه خبری فوتبالی- لوئیس سوارز، ستاره تیم ملی اروگوئه و باشگاه اینتر میامی، از فوتبال ملی خداحافظی کرد.

لوئیس سوارز  اعلام کرد که از تیم ملی اروگوئه بازنشسته می‌شود و به دوران پرافتخار خود در این تیم پایان می‌دهد؛ دورانی که شامل ۱۴۲ بازی ملی و ۶۹ گل، یعنی بیشترین تعداد گل در تاریخ تیم ملی اروگوئه است. سوارز که در لیگ MLS برای اینتر میامی بازی می‌کند، آخرین بازی خود برای تیم ملی را روز جمعه در مسابقه مقدماتی جام جهانی برابر پاراگوئه در ورزشگاه سنتناریو، ورزشگاه اصلی تیم ملی اروگوئه، انجام خواهد داد. سوارز که یکی از بهترین بازیکنانی است که اروگوئه تاکنون پرورش داده، در لحظات به یاد ماندنی برای این تیم درخشیده است.

سوارز اولین بازی ملی خود را در تاریخ ۸ فوریه ۲۰۰۷ و در پیروزی ۳-۱ مقابل کلمبیا انجام داد. او در طول جام جهانی ۲۰۱۰ به شهرت رسید و در بیشتر بازی‌های تیم ملی به عنوان بازیکن اصلی حضور داشت. در دوران فوتبال البته سوارز نیز بدون حاشیه نبوده و به خاطر یک هند جنجالی در برابر غنا که منجر به اخراج او و از دست رفتن یک پنالتی برای غنا شد، شهرت دارد. بهترین سال او در تیم ملی شاید سال ۲۰۱۱ بوده باشد که در آن تیم را به قهرمانی در کوپا آمریکا رساند و به عنوان بهترین بازیکن مسابقات شناخته شد.

سوارز در روز دوشنبه گفت: "من مدتی است که به این موضوع فکر می‌کنم و آن را تحلیل کرده‌ام. معتقدم که اکنون زمان مناسبی برای خداحافظی است. من می‌خواهم وقتی آخرین بازی خود را با تیم ملی انجام می‌دهم، آرامش داشته باشم. همان اندازه هیجان‌زده خواهم بود که در سال ۲۰۰۷ بودم وقتی برای اولین بار با تیم ملی بازی کردم. آن نوجوان ۱۹ ساله اکنون یک بازیکن باتجربه است، یک بازیکن مسن‌تر - هر طور که بخواهید او را بنامید - که تاریخچه‌ای باور نکردنی با تیم ملی دارد و برای تیم در روز جمعه از جان مایه خواهد گذاشت."


نورنیوز

نظر شما