شناسهٔ خبر: 68488174 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رکورد جدید جهان از آن برقی‌های نروژ

فروش خودروهای برقی نروژ رکورد جدیدی در جهان به ثبت رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، فروش خودروهای الکتریکی در نروژ ۹۴ درصد از سهم بازار را در ماه آگوست به خود اختصاص داد که با توجه به رکود فروش در بقیه اروپا یک رکورد جدید جهانی است.

فدراسیون جاده‌های نروژ (OFV) اعلام کرد که با تقویت تسلا مدل Y که ۱۸.۸ درصد از فروش را به خود اختصاص داده است. نروژی‌ها در ماه اگوست ۱۰ هزار و ۴۸۰ خودروی برقی جدید خریدند که از ابتدای سال به ۶۸ هزار و ۴۳۵ دستگاه رسیده است.

در سایر نقاط اروپا قیمت‌های بالا و زیرساخت‌های ناکافی فروش خودروهای الکتریکی را با مشکل مواجه کرده، در حالی که فروش مدل‌های هیبریدی، افزایش یافته است.

این کشور تولیدکننده بزرگ نفت و گاز، هدف خود را برای فروش خودروهای بدون آلایندگی تا سال ۲۰۲۵ به میزان ۱۰ سال زودتر از هدف اتحادیه اروپا، تعیین کرده است. این کشور مزایای مالیاتی سخاوتمندانه‌ای ارائه می‌دهد که باعث می‌شود مدل‌های الکتریکی قیمت رقابتی داشته باشند.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد بر اساس گزارش انجمن خودروسازان اروپا، خودروهای الکتریکی ۱۲.۱ درصد از فروش خودروهای جدید در اتحادیه اروپا در ماه جولای را به خود اختصاص دادند که این پس از خودروهای بنزینی با ۳۳.۴ درصد، فول هیبریدی با ۳۲ درصد و خودروهای دیزلی با ۱۲.۶ درصد بود.

انتهای پیام

نظر شما