شناسهٔ خبر: 68487827 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازداشت متهمی که با جعل سند ۵۰ خانه و زمین را معامله کرد

تهران بزرگ - ایرنا - رییس اداره ششم پلیس آگاهی پایتخت گفت: کلاهبرداری که اقدام به جعل سند و فروش زمین‌های رها شده محدوده ورامین و پیشوا می‌کرد بازداشت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرهنگ سیدقاسم موسوی‌فر روز سه شنبه در این باره گفت: چندی پیش گزارشاتی از شهروندانی دریافت کردیم که مدعی بودند خانه یا زمین آنها بدون آنکه خبر داشته باشند؛ به فروش رفته یا به فرد دیگری اجاره داده شده است. در همین راستا نیز رسیدگی به این پرونده‌ها در دستورکار اداره ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و با بررسی‌های پلیسی مشخص شد که یک متهم سابقه‌دار که به تازگی از زندان آزاد شده، طی ۲سال، برای برخی خانه‌های خالی و زمین‌هایی که بلااستفاده رها شده بودند را شناسایی و برای آنها سند جعلی تهیه کرده است.

رییس اداره ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: این متهم در فضای مجازی، آگهی‌هایی برای فروش یا اجاره این اماکن منتشر کرده و توانسته بود با همین ترفند، مشتریانی را جذب و با آنان قرارداد اجاره یا فروش منعقد کند.

سرهنگ موسوی‌فر گفت: این جاعل تعداد ۵۰ زمین یا خانه را از همین روش به صورت قولنامه‌ای به فروش رسانده یا اجاره داد که این زمین‌ها عموما در اطراف تهران و مناطق ورامین و پیشوا بودند.

وی افزود: این فرد با این اسناد جعلی توانسته بود افراد را متقاعد کند که صاحب ملک یا زمین است و از هر کدام از آنها مبالغ زیادی گرفته بود که از سوی پلیس بازداشت و پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

رییس اداره ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد که هنگام خرید یا اجاره مسکن و زمین حتما اطمینان حاصل کنند که فرد آگهی دهنده، صاحب آن ملک باشد و همچنین معاملات خود را در دفاتر رسمی و ثبت شده املاک انجام داده و استعلامات لازم را نیز از وزارت مسکن و شهرداری‌ها انجام دهند.

کشف ۱۵میلیاردی لوازم آشپزخانه قاچاق در جنوب تهران

همچنین سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۱۹ دستگاه لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردند.

وی گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای خارجی توسط کامیونتی در حال انتقال به انباری در جنوب تهران بوده که ماموران خودرو را متوقف کردند.

به گفته وی، بررسی‌ها نشان از قاچاق بودن این کالاها داشت؛ کالاها شامل تعداد ۱۱۹ دستگاه خردکن به مارک اس وی ساخت کشور چین بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی منتقل شد.

سرهنگ افشاری در پایان از شهروندان خواست کرد درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

نظر شما