شناسهٔ خبر: 68487718 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ادعای ارتش آمریکا درباره بازداشت یکی از رهبران داعش در سوریه

زینب غلامی

فرماندهی مرکزی آمریکا مدعی شد با همکاری نیروهای دموکراتیک سوریه یکی از رهبران داعش را در شهر رقه بازداشت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، فرماندهی مرکزی آمریکا شامگاه دوشنبه مدعی شد با همکاری نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) صبح یکشنبه «خالد احمد الدندل» یکی از فرماندهان داعش را بازداشت کرده است که به نظر می‌رسد به نیروهای فراری داعش کمک کرده است.

منابع محلی به العربی الجدید گفتند که عملیات بازداشت الدندل صبح یکشنبه حین تلاش وی برای فرار از حومه شهر رقه در شمال شرق سوریه انجام شد.

فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد، پنج نیروی خارجی داعش شامل دو روسی، دو افغانستانی و یک لیبیایی پنجشنبه از بازداشتگاه شهر رقه فرار کردند که نیروهای قسد دو فراری عبدالواحد اخوان (روسی) و محمد نوح محمد(لیبیایی) را بازداشت کردند اما جستجوی سه نفر دیگر (تیمور تالبرکان عبداش، شعب محمد العبدلی و اتال خالد زار) ادامه دارد.

فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد: هدف اصلی داعش آزادی نیروهای بازداشت شده‌اش در زندان‌ها و احیای این گروه است. ما با هماهنگی قسد برای کاهش تهدید فرار داعشی‌ها در آینده و تضمین شکست دائمی داعش تلاش می‌کنیم.

«مایکل کوریلا» فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد: همچنان بیش از ۹۰۰۰ داعشی در بیش از ۲۰ زندان نیروهای قسد در سوریه هستند. در واقع ارتش داعش در بازداشت است. اگر تعداد زیادی از نیروهای داعش فرار کنند این خطر شدیدی علیه منطقه و خارج از آن خواهد بود.

از سوی دیگر شامگاه دوشنبه صدای انفجارهای شدیدی در اطراف میدان کونیکو که پایگاه نیروهای آمریکایی است شنیده شد که به گفته وسام العکیدی، فعال سوری ناشی از آموزش‌های نظامی نیروهای ائتلاف بوده و حمله‌ای به این پایگاه صورت نگرفته است.

انتهای پیام

نظر شما