شناسهٔ خبر: 68487717 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

دادگاه عمومی بخش مهاجران از توابع شهرستان شازند افتتاح شد

دادگاه عمومی بخش مهاجران با هدف تسهیل‌گری ارائه امور قضایی به مردم این ناحیه با حضور رئیس کل دادگستری استان مرکزی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جزائی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در جریان سفر یکروزه به شهر مهاجران و در آیین افتتاح دادگاه عمومی بخش مهاجران، اظهار کرد: در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه؛ تسهیل و ارائه مطلوب خدمات قضایی یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی است و با همین رویکرد و با توجه به تصویب تقسیمات کشوری جدید در این منطقه و اضافه شدن یک بخش جدید به شهرستان شازند، با پیگیری‌های انجام شده و با موافقت ریاست قوه قضاییه، دادگاه عمومی بخش مهاجران در راستای خدمات‌رسانی بهتر و تسهیل‌گری امور قضایی به مردم در شهر مهاجران افتتاح شد.

وی افزود: امیدواریم با همکاری و همدلی تمام دستگاه‌ها، دیگر نهاد‌ها و ادارات نیز به زودی در این شهر مستقر شود تا خدماتی که به شهروندان ارائه می‌شود، شایسته شأن و جایگاه مردم این خطه باشد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اهمیت خدمات رسانی بیشتر به مردم در حوزه قضایی مهاجران افزود: افتتاح این دادگاه عمومی به معنای افزایش پرونده قضایی در این بخش نیست، بلکه با هدف تسهیل‌گری ارائه امور قضایی به مردم این ناحیه ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزائی با بیان اینکه با خدمت صادقانه، شبانه روزی و بی منت به مردم است که می‌توانیم در عمل از دستاورد‌های انقلاب شکوهمند اسلامی و خون شهدای صیانت و پاسداری کنیم، بیان کرد: انتظار می‌رود مسئولین قضایی، قضات و کارکنان دادگاه عمومی بخش مهاجران با تکریم واقعی شهروندان و مراجعین در پی ایجاد رضایت مندی مردم باشند و تکریم واقعی هم به این معنی است که کار مردم در اسرع وقت و با بهترین کیفیت انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: افتتاح دادگاه نباید بهانه‌ای برای تشکیل پرونده و افزایش دعاوی باشد بلکه با توجه به ظرفیت‌های مردمی باید تلاش کنیم تا اختلافات با کدخدامنشی، حل و فصل شود.

وی در تبیین استقلال دستگاه قضایی بیان کرد: استقلال قاضی و دستگاه قضایی به منزله عدم تعامل با سایر نهاد‌ها و سازمان‌های اجرایی نیست، بلکه باید با همکاری‌های نزدیک و متقابل، زمینه پیشگیری از وقوع جرم، شناسایی مبادی فساد خیز، تلاش در جهت اجرای بهتر قانون، توسعه امنیت و خدمت‌رسانی صحیح و عادلانه به مردم را فراهم کرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و صیانت از سلامت دستگاه قضایی به سرپرست دادگاه عمومی بخش مهاجران تصریح کرد: جدیت در کار و برخورد قاطع با فساد باید همواره مورد اهتمام باشد و با توجه به گستردگی مأموریت‌های دستگاه قضایی، ضرورت تعامل و همکاری با دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های مسئول در حوزه اجتماعی را بیشتر می‌کند.

گفتنی است در این آیین که با حضور تنی چند از مسئولین ارشد قضایی استان و شهرستان شازند و دیگر مسئولین اجرایی شهرستان شازند و بخش مهاجران برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین داودی که پیش از این ریاست شعبه دهم دادگاه عمومی (حقوقی) اراک را بر عهده داشت، به عنوان سرپرست دادگاه عمومی بخش مهاجران معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما