شناسهٔ خبر: 68487583 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار شاه اردن درباره تحرکات تل‌آویو در کرانه باختری

تهران- ایرنا- «عبدالله دوم» شاه اردن درباره تحرکات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از عربی ۲۱، شاه اردن در تماس تلفنی با «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن درباره تبعات حملات و اقدامات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری بر امنیت منطقه و ثبات آن به شدت هشدار داد.

وی ضرورت تشدید تلاش‌ها برای دستیابی به آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه و افزایش کمک های امداد رسانی به این منطقه را مورد تاکید قرار داد.

عبدالله دوم همچنین بر مخالفت امان با تلاش ها برای کوچاندن فلسطینیان از کرانه باختری و نوار غزه تاکید کرد.

شاه اردن بتازگی نیز در کاخ الحسینیه میزبان هیأتی از اعضای کنگره آمریکا بود و در این دیدار گفت که حملات شهرک‌نشینان افراطی علیه فلسطینیان و هتک حرمت اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس به تشدید خشونت‌ها منجر خواهد شد.

در این دیدار همچنین تلاش‌های مربوط به دستیابی به آرام‌سازی فراگیر اوضاع در منطقه و راهکارهای تقویت شراکت راهبردی بین اردن و آمریکا بررسی شد.

شاه اردن همچنین حصول توافق آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه را گامی فوری دانست که بایستی برای توقف خشونت در منطقه برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه ممکن نیست که منطقه، گروگان سیاست‌های افراطی و تشدید تنش‌ها باقی بماند، ایفای نقش موثر آمریکا برای توقف فاجعه انسانی در نوار غزه و پیدا کردن افق سیاسی جهت تحقق صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راه‌ حل دو دولتی را ضروری خواند.

پیش از این نیز «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن، رژیم صهیونیستی را مسئول تنش خطرناک در منطقه توصیف کرد و خواستار تحرک فوری جامعه جهانی برای مهار این رژیم شد.

به گزارش ایرنا، منابع خبری چهارشنبه گذشته از آغاز حملات گسترده رژیم صهیونیستی در شمال کرانه باختری خبر دادند؛ حملاتی که تاکنون منجر به شهادت و بازداشت تعداد زیادی از فلسطینی ها شده است.

رادیو رژیم صهیونیستی هم گزارش داد که عملیات در شمال کرانه باختری، بزرگترین عملیات از سال ۲۰۰۲ میلادی در این منطقه خواهد بود.

نظر شما