شناسهٔ خبر: 68487466 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در شرایط نامساعد جوی؛

۳۸۹ تن محموله وارداتی در بندر شهید رجایی هرمزگان تخلیه شد

بندرعباس - ایرنا - معاون بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات تخلیه و انتقال سه محموله وارداتی در شرایط نامساعد جوبی به وزن ۳۸۹ تن در اسکله ۱۴ بندرشهید رجایی این استان با موفقیت پایان یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ روح‌الله شاعلیا روز سه‌شنبه در خصوص مشخصات هر کدام از این محموله های وارداتی اظهار کرد: یک نگله(واحد شمارش کالا) با وزن ۱۵۷ تن، ۱۶ متر طول، چهار متر عرض و چهار متر ارتفاع به وسیله دو کرن (جرثقیل ساحلی) شماره سه و پنج جابه‌جا شد.

۳۸۹ تن محموله وارداتی در بندر شهید رجایی هرمزگان تخلیه شد

وی ادامه داد: نگله بعدی با وزن ۱۲۳ تن با ۱۹ متر طول، ۶ متر عرض و پنج متر ارتفاع و نگله دیگری نیز با وزن ۱۰۸ تن، ۱۷ متر طول، چهار متر عرض و ۶ متر ارتفاع تخلیه شد.

معاون بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون هفت نگله وارداتی در این بندر تخلیه شده است، توضیح داد: محموله‌های یاد شده برای صنایع کشاورزی و کود استان زنجان و پتروشیمی بوده که با موفقیت تخلیه شد.

شاعلیا اضافه کرد: هفته گذشته نیز چهار نگله فوق سنگین وارداتی با وزن ۵۶۴ تن به مقصد استان کرمان در مجتمع بندری شهید رجایی تخلیه شد.

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که دارای ۱۸ باب انبار مسقف به مساحت ۱۳۰ هزار متر مربع با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تن، تعداد ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی، ظرفیت ۱۰۰ هزار تن انواع کالاهای اساسی فله خشک، ۹۰ هزار متر مربع محوطه بارانداز و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تن است.

این بندر با ظرفیت ۱۰۰ میلیون تن کالای فله و ۷.۵ میلیون تن کالای کانتینری، بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین پایانه‌های کانتینری کشور را در اختیار دارد.

نظر شما