شناسهٔ خبر: 68486492 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار کرمانشاه:

کاهش تصادفات نیازمند تعهد و همکاری میان اقشار مختلف جامعه است

شهردار کرمانشاه گفت: برنامه‌ریزی و مدیریت کاهش تصادفات نیازمند تعهد و همکاری میان اقشار مختلف جامعه است تا به‌ وسیله این اقدامات، تصادفات جاده‌ای وارد شده نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، ضرورت توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای کاهش ترافیک همواره یکی از تأکیدات سردار مهدی حاجیان فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه بوده است.

وی در جلسات قرارگاه عملیاتی کاهش تصادفات و بازدیدهای میدانی از نقاط حادثه‌خیز سطح شهر کرمانشاه، کمربندی اطراف شهرها را بیشترین محل وقوع تصادفات دانست و بر ایمن‌سازی و کنترل سرعت خودروها در این محدوده تأکید کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به همکاری و فعالیت شبانه‌روزی مدیران تأکید داشت و افزود: ارتباط میان شهرداری و پلیس راهور و تخصصی‌کردن موضوعات شورای ترافیک شهرستان‌ها می‌تواند در حل معضلات ترافیکی شهروندان تأثیر فراوانی داشته باشد.

حاجیان با بیان اینکه پلیس وظیفه خود می‌داند در هر شرایطی برای آسایش و رفاه حال مردم تلاش کند، تاکید کرد: امیدوارم بقیه دستگاه‌های مسئول نیز با توان بیشتری پای‌کار بیایند و مدیران نیز در بازدیدهای میدانی و جلسات راهبردی شرکت کنند تا بتوان تصمیمات بهتری بگیرند.

در این راستا قرارگاه عملیاتی کاهش تصادفات در راستای جلوگیری از حوادث ناگوار رانندگی راه‌اندازی شد و بیست‌وسوم اردیبهشت سال جاری تشکیل جلسه داد تا مصوباتی را بررسی کند، در مهم‌ترین مصوبات ۲۹ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شد و طی چند ماه گذشته معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه توانست موانع نقاط حادثه‌خیز را رفع کند.

نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه در این باره به خبرنگار ایمنا گفت: تدوین و اجرای استراتژی‌ها برای کاهش تعداد تصادفات، افزایش ایمنی و ارتقای رفتار رانندگی و آموزش‌وپرورش عمومی درباره اصول رانندگی ایمن، استفاده صحیح از تجهیزات ایمنی و اهمیت رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی بسیار حائز اهمیت است.

وی همکاری با نهادهای مرتبط برای اجرای این سیاست‌ها و برنامه‌های کاهش تصادفات را ضروری دانست و اضافه کرد: برنامه‌ریزی و مدیریت کاهش تصادفات نیازمند تعهد و همکاری میان اقشار مختلف جامعه است تا به‌وسیله این اقدامات، تصادفات جاده‌ای وارد شده نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کند.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: تأمین روشنایی میدان آزادی، تقاطع سردار سلیمانی و سایر معابر، اصلاح هندسی میدان نیایش، ایجاد دوربرگردان میدان آناهیتا، اصلاح هندسی میدان ظفر و دوربرگردان میدان مقابل شرکت زمزم، نصب حفاظ و نرده در طرفین پل قره‌سو برای جلوگیری از خروج خودروها از پل در هر دو طرف، ورودی ابتدای ده‌پهن ایمن‌سازی با نصب موانع فیزیکی، اصلاح هندسی راست‌گرد ورودی از ده‌پهن، نصب چراغ فرماندهی‌، دوربین ثبت تخلفات از جمله اقدامات انجام شده بوده است.

نوروزی اضافه کرد: ایمن‌سازی مقابل دانشگاه پیام‌نور واقع در کمربندی امام خمینی (ره) از جمله نصب چراغ چشمک‌زن، راه‌اندازی سرعت‌کاه آسفالتی، نصب و راه‌اندازی نرده‌های پل عابرپیاده، احداث پل و ایمن‌سازی پل عابرپیاده در شهرک حکمت‌آباد در قالب مصوبات قرارگاه عملیاتی کاهش تصادفات انجام شده است.

وی تاکید کرد: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی قرارگاه، کاهش تصادفات و تلاش تمام همکاران در دو کمربندی شرقی و غربی، کاهش تصادفات را به‌صورت چشمگیر داشته‌ایم و آسیب‌شناسی در تمام دستگاه‌های مرتبط را آغاز کرده‌ایم و جریانی در بازدیدهای میدانی و تلاش در رفع موانع داریم.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: برگزاری جلسات و بازدیدهای میدانی صورت‌گرفته از سطح شهر سبب شد تا با تشکیل جلسات مکرر، مجموعه اقدامات مناسبی را انجام دهیم که همین موضوع نیز در کاهش آمار تصادفات دخیل بود.

نوروزی خاطرنشان کرد: قرارگاه عملیاتی کاهش تصادفات ظرفیت تصمیم‌سازی برای ساماندهی و کاهش تصادفات دارد و می‌توان با گرفتن تدابیر درست و عملی، گام خوبی در راستای کاهش حجم تصادفات برداشت.

نظر شما