شناسهٔ خبر: 68486135 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

موسسه امنیتی رژیم صهیونیستی: کرانه باختری به دومین جبهه نبرد پس از غزه تبدیل شده است

مریم مینایی

یک رسانه عبری گزارش داد که موسسه امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی رویکرد خود را در قبال کرانه باختری تغییر می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» نوشت، کرانه باختری نمی‌تواند همچنان به‌عنوان یک جبهه فرعی در نظر گرفته شود، بلکه دومین جبهه نبرد پس از نوار غزه است. ارتش اسرائیل در تلاش است تا مناطق کرانه باختری را به عنوان یک میدان عملیات نظامی امنیتی در نظر بگیرد.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، این روزنامه عبری همچنین فاش کرد، موسسه امنیتی رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است که کرانه باختری را در پی عملیات‌های اخیر میدان نبرد در نظر بگیرد.

پیشتر گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت ۲ عملیات شهادت‌طلبانه اخیر در شهرک‌های «گوش عتصیون» و «کرمی تسور» در نزدیکی الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری را بر عهده گرفت.

این گردان‌ها همچنین اعلام کرد که در اولین عملیات، شهید محمد مرقه خودرویی بمب‌گذاری شده را در پمپ بنزین شهرک گوش عتصیون منفجر کرد تا نیروهای اشغالگر را به آنجا بکشاند و پس از رسیدن نیروها، آنها را به گلوله بست که در این عملیات تعدادی از این نظامیان کشته و زخمی شدند و در میان آن‌ها «گال ریش» فرمانده تیپ عتصیون ارتش رژیم صهیونیستی نیز حضور داشت.

القسام در ادامه تاکید کرد که در دومین عملیات، شهید زهدی ابو عفیفه پس از زیر گرفتن نگهبان شهرک کرمی تسور، به داخل آن یورش برده و گروهی از صهیونیست‌ها را به گلوله بست، سپس خودرو را در داخل شهرک منفجر کرد. 

ارتش رژیم صهیونیستی چند روزی است که حملات گسترده‌ای را به مناطق مختلف کرانه باختری و به ویژه شمال این منطقه آغاز کرده است.

از زمان آغاز عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، مناطق مختلف کرانه باختری هم شاهد عملیات‌های ضد صهیونیستی و همچنین تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها بوده‌ است.

پیشتر وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از چهارشنبه گذشته تاکنون براثر شلیک گلوله اشغالگران صهونیست در کرانه باختری ۲۹ تن شهید و ۱۲۱ تن مجروح شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد از ۷ اکتبر تعداد شهدا در کرانه باختری به ۶۸۱ تن و مجروحان به حدود ۵۷۰۰ تن رسیده است.

انتهای پیام

نظر شما