شناسهٔ خبر: 68486101 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تهرانی‌ها در یک روز ۲ میلیارد و ۶۶۶ میلیون بطری آب مصرف کردند

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد: یک مقام مسئول در آبفای تهران از مردم پایتخت خواست که پیام «تهران، شهر حساس به آب» را دریافت و سهم هر شهروند ۱۳۰ لیتر در الگوی مصرف را رعایت کنند.

صاحب‌خبر -

بهنام بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره اوضاع تامین آب تهران در تابستان سال جاری اظهار داشت: تابستان امسال شاهد شکل‌گیری گنبد حرارتی روی گستره تهران بودیم به طوری که پایداری گرما را رقم زد، رکورد دما به ۴۳ درجه و در جنوب شرق استان به ۴۵ درجه رسید و باتوجه به اینکه دما رابطه مستقیم با افزایش مصرف آب دارد، مصرف به شدت رشد پیدا کرد.

وی افزود: در روز ۱۸ مرداد تابستان امسال رکورد مصرف ۴ میلیون متر مکعب در یک شبانه‌روز، معادل ۴ میلیارد لیتر را داشتیم اما تامین، تصفیه، انتقال و توزیع بخوبی انجام شد.

این کارشناس حوزه آب در شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه تهرانی‌ها تنها در یک شبانه‌روز ۲ میلیارد و ۶۶۶ میلیون بطری ۱.۵ لیتری آب مصرف کردند، گفت: روز ۱۸ مرداد رکورد لحظه‌ای ۵۹ هزار لیتر در ثانیه به ثبت رسید که رقم بسیار زیادی است.

وی با بیان اینکه این مدل مصرف آب ما را نگران می‌کند، خاطرنشان کرد: چه بسا اگر این نظام مصرف تداوم داشته باشد ما در سال‌های آینده دچار مشکل خواهیم شد. زیرا بارش‌های چند سال اخیر از حد نرمال پایین‌تر بوده است.

بخشی حد نرمال بارش در استان تهران را ۲۸۰ میلیمتر عنوان کرد و افزود: میزان بارندگی در تهران  به ۲۱۰ میلیمتر رسیده البته در سال‌های گذشته حدود ۱۹۰ میلیتمر هم بوده یعنی بارش‌ها کمتر از حد نرمال شده است.

وی از شهروندان تهرانی خواست که پیام "تهران، شهر حساس به آب" را دریافت کنند و سهم هر شهروند ۱۳۰ لیتر در الگوی مصرف را رعایت کنند.

این کارشناس حوزه آب در آبفای استان تهران تصریح کرد: طبق گزارشات اکنون سرانه مصرف آب هر شهروند در تهران ۲۵۰ لیتر و در روزهای گرم بیشتر از ۲۵۰ لیتر شده است که شهروندان با مدیریت مصرف همچون کاهش مدت زمان استحمام و یا از استفاده از دور کند در کولرهای آبی در کنترل مصرف آب و برق موثر باشند.

وی همچنین از مردم تقاضا کرد: گزارشات مصادیق بدمصرفی مانند شستن خودرو، معابر و فرش و.. را به شماره تلفن ۱۲۲ و همیاران آب اعلام کنند، این افراد با توجیه و برنامه‌های فرهنگی؛ شهروندان را ترغیب به مدیریت مصرف می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما