شناسهٔ خبر: 68485832 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

درخواست ایرلاین‌های خارجی برای انتقال پروازها از شب به روز

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد: مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه میزان پروازهای خارجی بعد از ترور شهید هنیه در ایران کاهش پیدا نکرده‌ است، اظهار داشت: از نظر ملاحظات امنیتی ساعت پروازها از شب به روز تغییر پیدا کرده‌ است.

صاحب‌خبر -

سعید چلندری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره وضعیت پروازهای خارجی پس از ترور هنیه در تهران و اینکه آیا تعداد پروازهای ایرلاین‌های خارجی به ایران کاهش پیدا کرده‌است، اظهار داشت: هیچ کاهش و تغییری در پروازهای فرودگاه امام خمینی رخ نداده، تنها به لحاظ ملاحظات امنیتی ساعت پروازها از شب به روز تغییر پیدا کرده‌است.

وی ادامه داد: در این میان شرکتی مانند لوفت‌هانزا براساس سیاست‌هایی که دنبال می‌کند پروازهای خود را به ایران و چند کشور دیگر را به حالت تعلیق درآورده‌ است. به غیر از لوفت‌هانزا هم شرکت هواپیمایی دیگر پروازهای خود به ایران را تعلیق نکرده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه در همین ایام در فرودگاه امام بیش از 250 پرواز در روز انجام شده، گفت: همین میزان پرواز انجام شده در فرودگاه امام نشان می‌دهد که علمیات پروازی مانند روال عادی و روزهای گذشته در حال انجام شد و میزان پروازها کاهش پیدا نکرده است، ضمن اینکه به طور کلی میزان پروازهای فرودگاه امام سال 1402 نسبت به سال 1401  تا 14 درصد افزایش داشت.  

چلندری درباره انتقال پروازها از ساعات شب به روز در این ایام تاکید کرد: انتقال پروازهای خارجی از زمان شب به روز تصمیم ما در فرودگاه حضرت امام نبوده بلکه ایرلاین‌های خارجی درخواست کرده‌اند که پروازهایشان به ایران از ساعات شب به روز تغییر کند و ما هم با این درخواست موافقت و با شرکت‌های هواپیمایی خارجی همکاری می‌کنیم.  

انتهای پیام/

نظر شما