شناسهٔ خبر: 68484834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارایه افزون بر ۲ هزار خدمت درمانی به زائران امام رضا(ع) در خراسان‌شمالی

بجنورد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ارایه ۲ هزار و ۱۵۶ خدمت درمانی و بهداشتی به زائران پیاده امام رضا(ع) در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

دکتر محمدرضا اکبری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پایگاه های متعددی در مسیر زائران امام رضا(ع) در استان راه اندازی شده است و خدمات درمانی و بهداشتی همچون ویزیت پزشک، خدمات دارویی، خدمات پرستاری و خدمات آموزشی ارایه می شود.

وی افزود: ایستگاه سلامت در مرکز خدمات جامع سلامت حصار گرمخان از ساعت ۶ تا ۱۸ فعال است.

اکبری ادامه داد: همچنین ایستگاه های سلامت در خروجی فاروج و دو راهی جعفر آباد، ۲ ایستگاه در مهمانک و چمن بید و سه ایستگاه در شیروان مشغول به ارایه خدمات هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این ایستگاه‌ها با همکاری فرمانداری، سازمان هلال احمر، معاونت اجتماعی شهرداری، پلیس راه و بسیج جامعه پزشکی برپا شده است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت زائران از اولویت های اصلی است، گفت: کمیته ای متشکل از بازرسان بهداشتی بر نحوه تهیه و توزیع غذای زائران در طول مسیر نظارت می کند.

به گزارش ایرنا، ۲۷۶ کاروان سواره و پیاده از این استان برای شرکت در آیین های عزاداری پایان ماه صفر به مشهد مقدس اعزام شدند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور و در حدفاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی کشور قرار دارد و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

نظر شما