شناسهٔ خبر: 68483228 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۲ مرداد ۱۳۵۸؛

شرایط جدید ثبت نام کودکان ۶ ساله در مدارس

کیهان ۱۲ صفحه ای امروز دوشنبه ۱۲ مرداد سال ۱۳۵۸ را مشاهده می نمایید که در نوبت چاپ دوم خود، تیتر یک را به درهم کوبیده شدن مواضع دموکرات‌ها توسط ارتش اختصاص داده است. کیهان خبر داده که دموکرات‌ها ۱۵ جوانمرد را کشتند و جلال طالبانی هم برای مهاجمان سلاحهای سنگین و آذوقه فرستاده و ارتش هم موفق شده وارد پیرانشهر شود. امام هم در دیدار با خانواده خلبانان شهید گفته است که از آشفتگی های بعد از انقلاب نمی شود اجتناب کرد. این روزنامه همچنین اطلاع داده که طرح نهایی استقلال دانشگاهها تهیه شده و ۴۵ حزب و گروه سیاسی برای حضور راهپیمایی ۱۷ شهریور اعلام آمادگی کرده اند. خبر مهم دیگر کیهان امروز اختصاص دارد به تسهیلات تازه صدور ویزا برای سفر به آمریکا و اینکه کنسولگری جدید آمریکا یک‌شنبه آینده شروع به کار می کند

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  کیهان ۱۲ صفحه ای امروز دوشنبه ۱۲ مرداد سال ۱۳۵۸ را مشاهده می نمایید که در نوبت چاپ دوم خود، تیتر یک را به درهم کوبیده شدن مواضع دموکرات‌ها توسط ارتش اختصاص داده است. کیهان خبر داده که دموکرات‌ها ۱۵ جوانمرد را کشتند و جلال طالبانی هم برای مهاجمان سلاحهای سنگین و آذوقه فرستاده و ارتش هم موفق شده وارد پیرانشهر شود. امام هم در دیدار با خانواده خلبانان شهید گفته است که از آشفتگی های بعد از انقلاب نمی شود اجتناب کرد. این روزنامه همچنین اطلاع داده که طرح نهایی استقلال دانشگاهها تهیه شده و ۴۵ حزب و گروه سیاسی برای حضور راهپیمایی ۱۷ شهریور اعلام آمادگی کرده اند. خبر مهم دیگر کیهان امروز اختصاص دارد به تسهیلات تازه صدور ویزا برای سفر به آمریکا و اینکه کنسولگری جدید آمریکا یک‌شنبه آینده شروع به کار می کند. در آستانه اولین سال جدید تحصیلی پس از انقلاب قرار داریم و خبری در همین زمینه که مربوط می‌شود به شرایط جدید ثبت نام کودکان ۶ ساله در مدارس را برای این شماره دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم که از نظر می گذرانید؛

photo_2024-09-02_22-12-19

کودکانی که در نیمه دوم سال جاری به سن ۶ سال تمام رسیده اند و وضع جسمی آنان از نظر مدیران مدارس مربوطه قابل  فراگیری تحصیلی است در کلاس اول دبستان ثبت نام می شوند. 

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد به منظور تسهیل در امور ثبت نام کودکانی که در نیمه دوم سالجاری ۶ سال تمام دارند و بموجب مقررات مربوط از ثبت نام آنها در مدارس خودداری می‌شود بخشنامه ای از طرف وزیر آموزش و پرورش صادر و یک نسخه از آن جهت اظهارنظر به وزارت دادگستری ارسال گردیده است.

 

 در این بخشنامه آمده است؛ کودکانی که در نیمه دوم سال جاری به سن ۶ سال تمام می رسند و از نظر مقررات مربوطه از ثبت نام آنها خودداری می شود چنانچه مدیر مدرسه وضع جسمانی و استعداد کودک را در فراگیری مناسب تشخیص بدهد می تواند از او ثبت نام کند تا اولیای آنان مجبور نباشند برای امکان ثبت نام به دادگستری مراجعه کرده و شناسنامه کودک را اصلاح کنند. 

دکتر مختاری رئیس کل دادگاه‌های شهرستان تهران در این باره گفت؛ هر ساله برای امکان ثبت نام کودکانی که در مهر ماه به ۶ سال کامل می رسند تعداد زیادی دادخواست تصحیح یا ابطال شناسنامه داده می شود و این امر که صرفا برای ثبت نام می باشد موجب اتلاف وقت دادگاهها و چه بسا بی اعتباری اسناد سجلی که سند رسمی محسوب می شوند خواهد شد. 

photo_2024-09-02_22-50-41

دکتر مختاری افزود؛ چون این موضوع مشکلات زیادی برای سازمان ثبت احوال بوجود آورده است بدین جهت وزیر دادگستری و سرپرست سازمان ثبت احوال و آمار، اقداماتی به عمل آوردند تا از طرف وزارت آموزش و پرورش بخشنامه ای به شرح بالا صادر و به کلیه مدارس داده شد و این امر در جلوگیری از مراجعه کنندگان به دادگستری و اتلاف وقت اولیای دانش آموزان بسیار موثر است.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما