شناسهٔ خبر: 68482098 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تشدید تحریم‌های انگلیس علیه سپاه قدس

لندن – ایرنا – دولت انگلیس روز دوشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه نیروی قدس پاسداران انقلاب اسلامی به بهانه آنچه تهدید ثبات در خاورمیانه نامید، وضع کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه انگلیس ذیل بیانیه‌ای پیرامون تعلیق بخشی از مجوزهای فروش سلاح به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۳ عضو نیروی قدس سپاه و یک نهاد وابسته به این سازمان را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

در این بیانیه ادعا شده است: این اهداف با حمایت و ارائه تسلیحات به گروه‌های نیابتی و شرکای ایرانی در سراسر منطقه مانند حزب‌الله لبنان، به دنبال بی‌ثبات کردن منطقه هستند.

در همین حال دیوید لمی وزیر امور خارجه انگلیس طی سخنانی در مجلس عوام، پس از اعلام محدودیت‌های جدید لندن علیه فروش سلاح به رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: ما همچنین امروز تحریم‌های جدیدی را علیه سپاه قدس که در حمایت از اقدامات نیابتی ایران در عراق، سوریه و لبنان نقش دارند، اعلام می‌کنیم.

لمی بدون اشاره به جزئیات تحریم‌ها اضافه کرد: به زودی مقررات بیشتری را برای تقویت ممنوعیت‌های موجود بر صادرات کالاها و فناوری‌های مهم در زمینه تولید پهپاد و موشک‌های ایران وضع خواهیم کرد. بنابراین اجازه دهید واضح بگویم که ما به همکاری با اسرائیل و شرکای خود برای مقابله با تهدید ایران در سراسر منطقه ادامه خواهیم داد. این دولت به دفاع از امنیت اسرائیل ادامه خواهد داد.

هم زمان «گلوبال سنکشنز» در گزارشی به جزئیات تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران پرداخت و نوشت که «حمید فاضلی» و «بهنام شهریاری» به اتهام آن چه دخالت در حمایت از گروه‌های مسلح که قصد بی‌ثبات کردن رژیم صهیونیستی را دارند و «عبدالفتاح اهوازیان» نیز به بهانه دست داشتن در «تهدید، برنامه‌ریزی یا انجام فعالیت‌هایی که با هدف ایجاد بی‌ثباتی در انگلیس» نامیده، تحریم شده‌اند.

همچنین یگان ۷۰۰ نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اتهام آنچه «تسهیل فعالیت‌هایی که برای بی‌ثبات کردن انگلیس و سایر کشورها» عنوان شده در فهرست تحریم‌های انگلیس قرار گرفته است.

ایران بارها اتهامات کشورهای غربی علیه نقش سپاه در منطقه را رد کرده است. سفارت کشورمان در لندن پیشتر با اشاره به اینکه سپاه پاسداران در مقابله با «تهدیدات تروریستی و گروه های افراطی» خاورمیانه، نقش بسیاری مهمی را ایفا کرده است، افزود: «اتهامات تروریستی علیه سپاه فاقد دلیل و مدرک است و با گرایش‌های سیاسی مطرح می‌شود.»

نظر شما