شناسهٔ خبر: 68477404 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جماران در حال بروزرسانی

پارالمپیک پاریس 2024| صعود صفرزاده به نیمه نهایی با شکستن رکورد آسیا/ گلبال به نیمه نهایی نرسید

اخبار و نتایج مربوط به عملکرد ورزشکاران ایران در پارالمپیک پاریس را در این خبر بخوانید.

صاحب‌خبر -

ورزشی جماران؛ در روز پنجم از بازی های پارالمپیک پاریس 2024، ورزشکاران ایران در رشته های دوومیدانی، گلبال و تیروکمان به رقابت می پردازند.

دوومیدانی

در ماده 400 متر دوومیدانی کلاس T12 هاجر صفرزاده در گروه دوم مرحله مقدماتی، با حریفانی از اسپانیا و مکزیک مسابهق داد و با ثبت زمان ۵۶.۳۴ به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کرد. دوومیدانی‌کار ایران رکورد آسیا را هم در این ماده ارتقا بخشید. گومس از برزیل با ثبت زمان ۵۹.۹۹ دوم شد و ولاسکو از مکزیک با ۱:۰۴.۸۸ در جایگاه سوم قرار گرفت. مرحله نیمه‌نهایی این ماده امشب برگزار خواهد شد.

الهام صالحی دیگر نماینده ایران، در پرتاب وزنه کلاس F۵۴ از کسب مدال بازماند. صالحی بهترین پرتاب خود به میزان ۷.۴۶ متر در جایگاه پنجم قرار گرفت. "زارزا گلوریا" از مکزیک در این ماده با پرتابی به میزان ۸.۶ متر به مدال طلا دست پیدا کرد. "الیزابت رودریگس" برزیلی با ۷.۸۲ نقره‌ای شد و مدال برنز به "نورخان قربانووا" از ازبکستان با پرتاب ۷.۷۵ رسید.

پارالمپیک پاریس 2024 الهام صالحی

پارالمپیک پاریس 2024 دوومیدانی هاجر صفرزاده

گلبال

در مرحله یک چهارم نهایی، تیم ملی گلبال ایران با نتیجه 6 بر 3 مقابل اوکراین شکست خورد و به نیمه نهایی نرسید. با این نتیجه، تیم ایران باید برای کسب رتبه های پنجم تا هشتم تلاش کند.

تیروکمان

در رقابت‌های میکس کامپوند هادی نوری و فاطمه همتی به مصاف برزیل رفتند و در راند اول با نتیجه ۳۹ بر ۳۶ به پیروزی رسیدند، در راند دوم نتیجه را با حساب ۳۷ بر ۳۹ واگذار کردند و راند سوم دو تیم به امتیاز برابر ۳۸ رضایت دادند. نمایندگان ایران با درخشش در راند چهارم با نتیجه ۳۹ بر ۳۸ به برتری رسیدند تا در مجموع با نتیجه ۱۵۳ بر ۱۵۱ به گام به مرحله نیمه نهایی گذاشتند.

 

 

 

پاراتیروکمان پاراالمپیک پاریس 2024 هادی نوری  فاطمه همتی

نظر شما