شناسهٔ خبر: 68476722 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

در سوگ اسوه حسنه / اجتماع جامعه قاریان همزمان با شب رحلت پیامبر اعظم(ص) در حرم رضوی

​​​​​​​همزمان با شب رحلت ختم المرسلین حضرت محمد(ص) ویژه برنامه "اُسوه حسنه" با اجتماع جامعه قاریان مشهد در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

در شب رحلت نبی مکرم اسلام(ص) آئین اجتماع جامعه قاریان مشهد با عنوان اسوه حسنه با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی و جمع کثیری از چهره‌های قرآنی در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد. 
در این اجتماع که بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء برگزار شد، ابتدا حامد علیزاده از قاریان بین‌المللی و ممتاز آستان مقدس رضوی آیاتی از کلام وحی را با صوتی زیبا تلاوت کرد و سپس زائران و مجاوران حریم ملکوتی رضوی میهمان ابتهال‌خوانی سید کریم موسوی؛ از چهره‌های قرآنی استان خوزستان شدند. در ادامه این مراسم سوگوران نبوی و عزاداران شهادت امام حسن مجتبی(ع) پای منبر حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی استاد و مفسر بزرگ قرآنی نشستند. 
حجت‌الاسلام قرائتی در این مراسم با اشاره به آیه 30 سوره مبارکه فرقان؛ "وَقَالَ الرَّسُولُ یَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا" اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) با وجود اینکه پیامبر رحمت و مظهر مهربانی بودند، در این آیه از اینکه امت، قرآن کریم را مهجور گذاشته‌اند، شکایت می‌کند. 
وی تصریح کرد: این آیه نشان می‌دهد که ما باید توجه بیشتری به قرآن داشته باشیم و به این کتاب به عنوان کتاب زندگی نگاه کنیم و تنها به خواندن آیات قرآن برای اجر و پاداش اکتفا نکنیم. 
وی خطاب به فعالان قرآنی حاضر در این اجتماع بزرگ گفت: کسی که با قرآن مانوس است باید برای دیگران الگو باشد به همین خاطر باید ظاهری آراسته و اخلاقی نیکو داشته باشد تا دیگران با دیدن او جذب قرآن و فعالیت‌های قرآنی شوند.
لازم به ذکر است، عزاداران نبوی با نصب پرچم فلسطین در این مراسم بر آرمان های مقدس مردم مظلوم فلسطین و تا رهایی قدس شریف از دست رژیم غاصب صهیونیستی تاکید کردند.
گفتنی است؛ قرائت زیارت حضرت رسول(ص) با نوای حزین و دلنشین حسین خیرالدین از کشور عراق، اجرای برنامه همخوانی با موضوع فلسطین توسط گروه عروه‌الوثقی و مرثیه‌سرایی حزن انگیز احمد واعظی از دیگر برنامه‌های این اجتماع قرآنی بود.

برچسب‌ها:

نظر شما