شناسهٔ خبر: 68476495 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اظهارات «متقی» درباره سلب اعتبار برخی نمایندگی‌های افغانستان

وزیر خارجه طالبان در سفر به ترکیه اظهار داشت: به دلیل عدم همکاری شماری از سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های افغانستان، آنها را فاقد اعتبار اعلام کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حافظ ‍‌ضیا احمد» معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان با انتشار ویدئویی در شبکه ایکس از سفر «امیرخان متقی» به ترکیه خبر داده است.

«امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان با حضور در استانبول در دیدار با دیپلمات‌های افغان گفت: استانبول دروازه اروپا است و پیش از این به شماری از دیپلمات‌های سابق فرصت دادیم تا با کابل تعامل داشته باشند اما آنها حاضر نشدند به همین دلیل شماری از سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌ها را فاقد اعتبار اعلام کردیم.

وی در این دیدار تاکید کرد: حکومت طالبان در عرصه دیپلماسی به ویژه اخیرا دستاوردهای خوبی داشته است.

امیرخان متقی تاکید کرد که امارات و ازبکستان سفیر طالبان را پذیرفتند همچنین ترکمنستان و قزاقستان نیز در سطح کاردار دیپلمات‌های افغان را پذیرفته‌اند و در برخی از کشورهای دیگر نیز در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات مثبتی خواهیم شد.

این مقام طالبان همچنین توصیه کرد: دیپلمات‌های افغان در ترکیه با مردم رفتار خوب و مناسبی داشته باشند زیرا پناهجویان به دلیل مشکلاتی مانند فقر و بیکاری مجبور به ترک این کشور شده‌اند.

هدف از سفر وزیر خارجه طالبان به ترکیه تا کنون مشخص نشده است.

انتهای پیام/.

نظر شما