شناسهٔ خبر: 68475033 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مراقب آبروریزی در ورزشگاه شهرقدس باشید، حتی درصورت تأیید AFC!

تسنیم

استقلال و پرسپولیس در شرایطی ورزشگاه شهدای شهرقدس را برای میزبانی از حریفان آسیایی خود در نظر گرفته‌اند که نگرانی‌هایی در این باره وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، لیگ نخبگان آسیا دو هفته دیگر آغاز می‌شود و استقلال روز ۲۶ شهریور پذیرای الغرافه قطر است و دو هفته بعد از آن پرسپولیس میزبان پاختاکور ازبکستان خواهد بود. ورزشگاه آزادی که حالا حالاها آماده نمی‌شود و شواهد نشان می‌دهد تا چند ماه آینده نباید منتظر رونمایی از چهره جدید این استادیوم بود.

در چنین شرایطی استقلال و پرسپولیس ورزشگاه شهدای شهرقدس را برای میزبانی از رقبای آسیایی خود معرفی کرده‌اند اما وضعیت موجود نگران‌کننده است. از شرایط فیزیکی ورزشگاه‌ گرفته تا ورودی‌ها، چمن، جایگاه خبرنگاران و ... دچار مشکلاتی است که البته وعده اصلاح آنها داده شده است. با این وجود و با توجه به مدت زمان کمی که تا آغاز لیگ نخبگان مانده نگرانی‌هایی ایجاد شده است.

این ورزشگاه هم‌اکنون گنجایش ۸ هزار تماشاگر را دارد اما آیا واقعاً این ظرفیت کافی است؟ النصر قرار است با رونالدو به ایران بیاید و آیا می‌توان باور کرد که تنها ۸ هزار نفر از این بازی دیدن می‌کنند، آن هم در حالی که شرایط فیزیکی ورزشگاه به گونه‌ای است که تماشاگران بیشتری می‌توانند به استادیوم راه پیدا کنند.

تمام این نگرانی‌ها در حالی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا باید ورزشگاه را تأیید کند. حتی اگر AFC مجوز برگزاری مسابقه در استادیوم شهدای شهرقدس را بدهد، باید مراقب اتفاقات جانبی از جمله احتمال ورود بیش از ظرفیت تماشاگران بود. اینکه تیم‌های کشورمان باید در ایران پذیرایی رقبای آسیایی خود باشند، حرف قابل قبولی است اما در عین حال باید مراقب بود. هر اتفاقی - از شرایط نامناسب چمن گرفته تا جایگاه تماشاگران، خبرنگاران و ... - می‌تواند به پاشنه آشیلی برای فوتبال ایران تبدیل شود و خدشه‌ای بر وجهه کشور وارد کند.

این هشدارها را باید جدی گرفت تا مبادا دو هفته و یک ماه دیگر با صحنه‌هایی مواجه شویم که حسرت را برای‌مان باقی بگذارد.

نظر شما