شناسهٔ خبر: 68474643 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۴۲ اثر به دبیرخانه چهارمین همایش مجسمه‌سازی تبریز ارسال شد

تبریز - ایرنا - مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به برگزاری چهارمین سمپوزیوم(همایش و گردهمایی علمی و پژوهشی) مجسمه‌سازی این شهر از ۱۶ شهریور، گفت: ۲۴۲ اثر از سوی هنرمندان این حوزه به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

صاحب‌خبر -

«سیامک آسیایی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ۱۵۲ هنرمند مجسمه ساز در بخش اصلی و جنبی این گردهمایی شرکت کرده اند، افزود: ۱۶۲ اثر ارسال شده به دبیرخانه این گردهمایی در بخش اصلی و ۸۰ اثر نیز در بخش جنبی و دانشجویی است.

وی مدت برگزاری این سمپوزیوم را ۲۰ روز تا ۴ مهر ماه سال جاری اعلام و اظهار کرد: این گردهمایی علمی و تخصصی در راستای تداوم اجرای سمپوزیوم‌های اول، دوم و سوم و با هدف برقراری تعامل سازنده با هنرمندان این حوزه برگزار می شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: چهارمین سمپوزیوم مجسمه‌های سنگی تبریز به صورت ملی و در ۲ بخش اصلی و جنبی و از جنس سنگ مرمر در مسیر جاده سلامت منتهی به میدان بزرگ ائل‌گولی برگزار می‌شود.

آسیایی، ادامه داد: با نظر هیات داوران این گردهمایی تخصصی، تعداد هفت اثر برای اجرای نهایی در بخش اصلی و پنج طرح نیز جهت اجرا در بخش جنبی و دانشجویی انتخاب شده است.

وی یادآور شد: برخلاف دوره‌های اول تا سوم، در دوره چهارم، موضوع سمپوزیوم و مکان تعیین شده است به طوری که به منظور مشخص شدن دقیق مکان‌ ها و تعریف کارکرد مناسب برای مجسمه‌ها و آثار خروجی سمپوزیوم و با توجه به اینکه مجموعه‌ها و پروژه‌های مرتبط با کودکان در مناطق مختلف شهرداری در حال اجراست، آثار متناسب با کودک و خلاقیت از جنس سنگ خلق و در مجموعه‌های احداث شده در سطح شهر نصب می‌شوند.

کلانشهر ۲ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری و سازمان های تابعه است.

نظر شما