شناسهٔ خبر: 68473321 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

«ژست» مخصوص مبارزه با نژادپرستی در مسابقات فوتبال

در جام جهانی زیر ۲۰ سال زنان، فیفا رسما از یک قانون جدید علیه نژادپرستی رونمایی خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک وررزشی» به نقل از''ورزش سه''، جام جهانی زیر ۲۰ سال زنان به میزبانی کلمبیا آغاز شده است و فیفا در این تورنمنت از یک قانون جدید برای مبارزه با نژادپرستی رونمایی کرده است. ژستی که توسط بازیکنان به داور نشان داده خواهد شد و سپس قانون طی سه مرحله اجرا می‌شود. مطابق این قانون، نشان دادن این ژست ابتدا منجر به توقف مسابقه، سپس تعلیق تا زمان رفع مشکل و در صورت حل نشدن، منجر به لغو مسابقه مذکور خواهد شد!


بازیکنان در لحظه‌ای که مورد توهین نژادپرستانه قرار می‌گیرند؛ باید بدین شکل دست‌های خود را روی هم قرار دهند.

بازیکنان با قراردادن دست‌های خود روی مچ دست به حالت ضربدری، به داور نشان می‌دهند که مورد توهین نژادپرستانه قرار گرفته‌اند؛ از این لحظه داور موظف است که قوانین سه مرحله‌ای را اجرا کند. ابتدا بازی متوقف خواهد شد، در صورت ادامه یافتن این بدرفتاری، مسئولان برگزاری و بازیکنان، زمین مسابقه را برای دقایقی و تا پایان یافتن این مشکل ترک خواهند کرد و در صورتی که باز هم این رفتار ادامه داشته باشد؛ مسابقه به طور کلی لغو می‌شود.

ضمن اینکه این ژست به زودی در تمام مسابقاتی که زیر نظر فیفا است؛ اجرا خواهد شد، جیانی اینفانتینو هم با انتشار یک پست اینستاگرامی درخصوص آن توضیحاتی داده است:

"نژادپرستی چیزی است که همه ما باید مقابل آن بایستیم" ما مشتاقانه منتظریم تا شاهد اجرای حداکثری این قانون جدید توسط بازیکنان در سراسر جهان باشیم. این موضوع از طریق حمایت یکپارچه در کنگره فیفا و توسط تمامی 211 انجمن عضو فیفا مورد حمایت قرار گرفته است. من از اعضای فیفا به خاطر عزم و تلاششان در مبارزه‌ای متحد برای ریشه‌کن کردن نژادپرستی از فوتبال و جامعه تشکر می‌کنم. من می‌خواهم از همه بازیکنان - فعلی و گذشته - که در این گام رو به جلو کمک کردند تشکر کنم. همه ما باید با دولت‌ها و مقامات پلیس همکاری کنیم تا عواقبی را برای کسانی که با نژادپرستی تهدید به نابودی ورزش ما می‌کنند، به همراه داشته باشیم. اکنون ما درحال اقدام قاطعانه و صریح هستیم.»

نظر شما