شناسهٔ خبر: 68472053 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

پاکستان خواهان گفت‌وگوی معنادار با هند شد

پاکستان همزمان با تهدید هند برای پاسخگویی به هرگونه اقدام خصمانه و تصمیمات یکجانبه درباره مناقشه قدیمی میان دو کشور خواهان گفت‌وگوی معنادار با همسایه خود شد. این درحالی است که رقبای اتمی شبه‌قاره در پنج سال گذشته پایین ترین سطح روابط دوجانبه را تجربه می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، اسلام‌آباد به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه هند درباره مناقشه کشمیر که هر کدام از این کشورها مدعی مالکیت بر این سرزمین هستند، واکنش نشان داد.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است که موضوع جامو و کشمیر یک مناقشه شناخته شده بین المللی است که باید بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و خواسته های مردم کشمیر حل و فصل شود چرا که حل این مناقشه برای صلح و ثبات در جنوب آسیا بسیار مهم است.

در ادامه این بیانیه پاکستان همسایه شرقی خود را به پاسخ موثر علیه هرگونه اقدام خصمانه و تحریک آمیز تهدید کرد و همزمان افزود: پاکستان به دیپلماسی و گفت‌وگو متعهد است، صلح و ثبات واقعی در جنوب آسیا تنها از طریق حل و فصل منطقی مناقشه کشمیر براساس قطعنامه های سازمان ملل و تسلیم حقوق مشروع مردم کشمیر حاصل می‌شود.

وزارت امور خارجه پاکستان خطاب به هند گفت: ما از هند می‌خواهیم که از لفاظی‌های تحریک‌آمیز و اظهارات بی‌اساس درباره کشمیر دست بردارد و در عوض، برای حل و فصل این مناقشه و صلح پایدار در جنوب آسیا وارد گفت‌وگوی معنادار شود.

هند در تابستان ۱۳۹۸ طی قانونی وضعیت ویژه کشمیر تحت کنترل خود را لغو کرد. پس از این تصمیم، پاکستان و هند به عنوان دو قدرت اتمی جنوب آسیا از ۵ سال گذشته پایین‌ترین سطح روابط در طول تاریخ پرفراز و نشیب خود را تجربه می‌کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما