شناسهٔ خبر: 68471825 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

هر کس در اعتصاب فردا شرکت کند، حقوق نمی‌گیرد

همزمان با صدور فراخوان برای اعتصاب سراسری در اراضی اشغالی با هدف تحت فشار قرار دادن کابینه نتانیاهو برای تبادل اسرا با مقاومت فلسطین، وزیر دارایی رژیم اشغالگر اعلام کرد که مشارکت کنندگان در اعتصاب فردا (دوشنبه)، حقوق نخواهند گرفت.

صاحب‌خبر -

«بزالل اسموتریچ» در این باره گفت: به بخش حقوق و دستمزد وزارت دارایی دستور داده‌ام کسانی که فردا اعتصاب می‌کنند، حقوق آن روز را دریافت نخواهند کرد.

این دستور وزیر افراطی رژیم صهیونیستی پس از آن صادر شد که اتحادیه کارگران رژیم صهیونیستی (هستدروت) با انتشار فراخوان‌هایی اعلام کرد: فردا کارکنان بخش‌های کارگری و اقتصادی اسرائیل، اعتصاب خواهند کرد.

در این فراخوان تاکید شده است: اعتصاب شامل وزارتخانه‌های دفاع، امور داخلی، دارایی، اقتصاد، بهداشت و آموزش خواهد بود.

بزالل اسموتریچ در واکنش به این فراخوان همچنین گفت: برای من مایه خوشحالی است که برخی از نهادهای محلی با تصمیم رئیس اتحادیه کارگران موافق نیستند.

«بار داوید» رئیس هستدروت در این باره گفت: از فردا، اقتصاد اسرائیل متوقف خواهد شد.

داوید همچنین از صهیونیست‌ها و سازمان‌های این رژیم خواست از امشب اعتراضاتشان را علیه کابینه بنیامین نتانیاهو و کارشکنی‎‌هایش در زمینه تبادل اسرا با مقاومت فلسطین آغاز کنند.

رئیس اتحادیه کارگران سرزمین‌های اشغالی با اشاره به پیدا شدن پیکرهای ۶ اسیر صهیونیست در ساعات اولیه امروز در غزه، گفت: ما به جای دستیابی به توافق برای بازگرداندن اسرایمان، پیکرهای آنها را دریافت می‌کنیم. به همین دلیل، باید حاکمیت را پس بگیریم.

صدها نفر از روسای بخش‌های اقتصادی، شهرداران و مدیران بیمارستان‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در پاسخ به فراخوان اتحادیه کارگری رژیم اسرائیل برای اعلام اعتصاب سراسری فردا (دوشنبه) اعلام آمادگی کرده‌اند.

قرار است تظاهراتی طی امشب در تل‌آویو برگزار شود و معترضان خواستار امضای توافق تبادل اسرا با جنبش حماس شوند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت در این باره گزارش داد که قرار است دیپلمات‌هایی از ۲۵ کشور در تظاهرات امشب تل‌آویو مشارکت کنند.

 با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده اند.

مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده اند. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده های این اسرا در سرزمین های اشغالی شده است.

در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، بنیامین نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می کند و چند دوره مذاکره در قطر و مصر را به شکست کشانده است.

نظر شما